Lanserer Thon Hotels og tre nye hotellkonsepter
![]() |
Her er et av eksemplene på Thon Hotels nye kjedelogo. |
– Omprofileringen og satsningen på Thon Hotels er den største offensiven vi har gjort i det norske hotellmarkedet, og viser med all tydelighet at vi har høye ambisjoner.Navneendringen, konseptene og investeringene er viktige grep for å styrke kjedens allerede sterke posisjon i det norske markedet og legge grunnlaget for videre vekst, sier Olav Thon, som eier hotellkjeden.
Tydelig norsk identitet
Rainbow Hotels ble startet som en rom- og frokostkjede av Olav Thon i 1989, men har siden ekspandert kraftig. Et stort antall forretningshoteller og konferansehoteller er etablert over hele landet.
- Navnebyttet er en del av en omfattende oppgradering av kjeden for å styrke vår posisjon i markedet. Vi skifter navn til Thon Hotels fordi vi ønsker å gi hotellkjeden en tydelig norsk identitet som knyttes tett til vår historie og de verdiene som preger vår grunnlegger, sier Thon Hotels administrerende direktør, Morten Thorvaldsen.
Etablerer tre nye konsepter – først i Norge med nytt konsept
Thon Hotels har lagt en ny strategi som innebærer etablering av tre tydelige hotellkonsepter tilpasset markedet: Budget, City og Conference.
– Vi ønsker å ta vare på kundene våre uansett hvilke behov de har. Med tre nye konsepter vil det bli lettere å velge riktig hotell enn noen gang tidligere, sier Thorvaldsen.
priser, uten fordyrende elementer. Dette er sentralt beliggende hoteller for den
prisbevisste jobbreisende og privatreisende som ønsker å bo smart, godt og sentralt.
ønsker seg av komfort og fasiliteter, for å kunne jobbe effektivt. Hotellene har sentral
beliggenhet, trådløst internett og et godt mattilbud, mange tilknyttet egen restaurant.
skreddersy kurs, konferanse og arrangementer. Hotellene har høyt servicenivå og et
godt, tilpasset mattilbud. Thon Conference skal være synonymt med trygghet,
presisjon, kvalitet og det lille ekstra.
lavpristilbud i det norske markedet. Lavprishoteller er en internasjonal trend og det er
- Vi har stor tro på at Budget vil bli tatt godt i mot som alternativ til de komplette forretningshotellene. Samtidig tror vi at satsingen vi nå gjør med våre Conferencehoteller vil gjøre oss til en foretrukket leverandør ved høy kvalitet og forutsigbarhet for våre kunder. City-hotellene skal ved sin service og spesielle atmosfære fortsatt være det foretrukne sted for jobbreisende med høye kvalitetskrav, sier Thorvaldsen.
Investerer i videre vekst – i Norge og Norden
Thon Hotels er med 43 hoteller og 5.795 rom over hele landet blitt Norges fjerde største hotellkjede i løpet av 16 år. Kjeden har som ambisjon å være en av tre ledende hotellkjeder i Norge. Kjeden omsatte i 2004 for 1,3 milliarder kroner og solgte 1,15 millioner romdøgn. Finansielt står kjeden sterkt etter restruktureringen og har klare ambisjoner om videre vekst.
(Pressemelding, Rainbow Hotels)