Facebook kan ikke overta alt

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

 

– Sosiale medier er viktig, men vi har ikke tenkt å glemme våre faste events og samlinger, der folk møtes ansikt til ansikt.

 

Konsum Gruppen Norge arrangerte sitt årvisse KGN Arena i Fredrikstad for samarbeidspartnere og andre nøkkelpersoner tidligere i høst. Espen Wasenius, som er KGNs direktør for drift, marketing og utvikling, er ikke i tvil om at både/og er mer relevant i samfunnskontakten enn noen sinne. Med andre ord kreves aktivitet både i sosiale medier og den personlige nettverksbyggingen.

 

Tar konsekvensen

– For oss er det avgjørende å pleie variert kontakt med samarbeidspartnere, leverandører og våre medlemsbedrifter. Vi har ni møtesteder rundt om i landet, der vi treffer dem, sier Wasenius.

– Som salgsorganisasjon må vi ta konsekvensen av at ikke alle har tilgang til de aktuelle nettmediene og heller ikke ønsker å være det. For mange er det først og fremst ansikt-til-ansikt-kontakten som skaper tillit, og de må gis oppmerksomhet og følges opp personlig. Jeg tror det er farlig for KGN og andre virksomheter å ikke ta hensyn til dette.

 

Relasjonsbygging

– KGN har ikke tenkt å gå i den fellen det er å forsømme dette, og tro at vi har kommunisert godt, i det informasjon er sendt ut mail og lagt ut på nettet. Da risikerer vi at et budskap er alt annet enn mottatt og forstått. Dessuten kan vi ha mistet muligheten for god relasjonsbygging, understreker Wasenius.

Han sier likevel at Facebook har særlig én uvurderlig evne; den gjør det mulig å måle respons og effekt, og det ganske umiddelbart.

– Men å ha fjorten folk ute i det ganske land for å bistå våre 3.000 medlemmer og skaffe nye, er altså minst like viktig for oss.

 

 

Teaser:

– Sosiale medier er viktig, men vi har ikke tenkt å glemme våre faste events og samlinger, der folk møtes ansikt til ansikt.

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Espen Wasenius i Konsum Gruppen Norge mener at den personlige relasjonsbyggingen ikke har gått av moten, eller i det minste ikke bør det.