Fortsatt populær

Den ferske bransjerapporten «Norsk Hotellnæring 2016» viser at Nordic Choice Hotels både er Norges største hotellkjede og mest populær blant gjestene.

Publisert Sist oppdatert

«Norsk Hotellnæring 2016» er laget og publisert av Horwath Consulting i samarbeid med DNB. Rapporten slår fast at Nordic Choice Hotels er Norges størst hotellselskap med totalt 15 622 rom og 95 hoteller, en markedsandel på 20,2 prosent. Tallene som presenteres viser at Nordic Choice er markedsleder i mange av landets største byer som Tromsø, Stavanger og Trondheim, og er også tungt inne i Oslo og Bergen.

– 2015 var vårt beste år noensinne, og vi vet allerede nå at 2016 kommer til å bli enda bedre. Vi fortsetter å vokse i et krevende konkurranselandskap, øker markedsandelen i de store byene og har offensive vekstplaner med 6000 rom under bygging eller planlegging, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Foto: Tord-Erik Andresen

Fornøyde gjester

Direktøren er likevel tydelig på at det han er aller mest stolt av, er responsen fra gjestene og at Nordic Choice scorer best på både «gjestetilfredshet» og «lojalitet». Det er Petter Stordalen helt enig i.

– Fornøyde gjester skyldes først og fremst innsatsen til de fantastiske menneskene i Nordic Choice Hotels. Det er menneskene våre som skaper resultatene og som er nøkkelen til suksess. Nettopp derfor bruker vi mye tid og ressurser på å investere i medarbeiderne våre på alle våre hotell. Det er også grunnen til at vi reiser på Nordic Choice Tour rundt om i Norden og arrangerer Vinterkonferanse hvert år, sier Petter Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.

Høy lojalitet

Norsk Kundebarometer måler kundetilfredshet og lojalitet til bransjens største aktører. Også disse resultantene er presentert i rapporten fra Horwath Consulting. Undersøkelsen viser at Nordic Choice Hotels troner øverst på listen over hotellselskapene med høyest gjestetilfredshet for fjerde år på rad. I tillegg har hotellkjeden høyest lojalitet blant gjestene.

– Resultatet fra undersøkelsen viser at vi klarer å skape hotellopplevelser som gjestene liker og ønsker seg tilbake til. Ingen ting er mer verdt enn nettopp det, og det er takket være innsatsen til alle de dyktige og engasjerte medarbeiderne i Nordic Choice Hotels, avslutter Silseth.

 

Powered by Labrador CMS