Vellykket outsorcing

Publisert Sist oppdatert

- Det er et vellykket konsept for de som kommer sent til hotellet og for de som bor på hotellet mye og som vil ha noe enkelt i stedet for å gå ned i alacarte restauranten vår hver dag. Men selv om vi har pizza-tilbudet er det godt besøk i restauranten også, sier hotelldirektør Knut Nordbø på Jessheim.

- Mitt inntrykk er at folk ønsker seg pizza på hotellet. Vi har ikke gjort noen markedsundersøkelse på om våre gjester vil ha ”gammeldags” roomservice eller pizza. I dag er det ikke mange hoteller i Norge som har full roomservice slik vi kjenner det. Derfor er pizzamulighetene et greit alternativ, sier Nordbø.

Fornøyde

- Vi er fornøyde med omsetningen på de hotellene vi har avtale med. I dag har vi hos oss på Dolly Dimple's Jessheim avtale med fire lokale hoteller om levering av pizza. Det er Radisson SAS, begge Choice-hotellene og Norlandia, sier Christian Walan, eier av pizzarestauranten på Jessheim.

- Vi har holdt på med dette i et år og Radisson SAS var først på banen. Så kom de andre etter, sier Walan. Han har konkurranse fra Peppe`s om slike tjenester rundt flyplassen på Gardermoen.

- Det er pizza det går mest i. Dette for ikke å konkurrerer med hotellets eget kjøkken, men forskjellen på oss og hotell-kjøkkenet er at vi leverer fram til kl 24.00 dersom maten er bestilt senest en halv time tidligere, sier Christian Walan.

Thumbnail Image: