Diamantjakt i vinhyllen

Publisert Sist oppdatert

Rosemounts viner har eksistert i over 30 år og er belønnet ved utallige internasjonale vinmesser. Rosemount er høyt anerkjent for sin konsentrerte fruktighet og friske syre. På 90-tallet vokste Rosemount i popularitet og var i 2001 den mest solgte vinen i Australia. Deretter ble den litt glemt, hvilket er synd siden den fremdeles er en vin i ”beste Aussie stil”.

Nå har Rosemount fått en ny strålende form. Gamle fans kjenner igjen den diamantformede etiketten, men nå har flasken også fått en kantet diamantformet bunn som gjør at mange flere kommer til å oppdage Rosemount. En spennende form, lett å holde i og helle av, og som med sin prismeeffekt fremhever vinen. Hele serien kommer nå med skrukork, noe som vil bevare vinens lettdrukne, friske og fruktige stil. Med skrukork kommer den til å beholde den samme friske smaken som vinmakerne i Australia skapte.

- Ett av våre mål har alltid vært å få de unge vinene raskt ut på markedet, noe vi kommer til å fortsette med, sier Charles Whish, en av Rosemounts sjefsvinmakere. Vi kommer til å bruke druene fra de nyeste vinrankene. Alt for å nå den standarden som tidligere var Rosemounts.

– Vi har tatt det beste fra Rosemounts tidligere suksesser, tilpasset de krav dagens konsumenter stiller. Den nye flasken og den nye vinen vi nå presenterer på verdensbasis, representerer en moderne stil de fleste markeder etterspør, sier Simon Marton, som er Global Brand Manager for Rosemount.

Rosemount hadde en stor lansering av sine nye viner 10. mai med vinmaker Justin Knock, For å markere den diamantformede flaskedesignen ble en gjest premiert med en 1,5 carat diamant og design av eget smykke med smykkedesigner Marianne Reimers.


Thumbnail Image: