Banebrytende teknologi lansert av Otrum

Publisert Sist oppdatert

Otrum Enterprise er den siste informasjon, kommunikasjon og underholdningsportalen fra OTRUM, denne flaggskipløsningen fra OTRUM omdefinerer industrien og styrker hotelldirektørens arbeide. OTRUM Enterprise omfatter en komplett pakke med verktøy som er fullt utviklet for å forbedre gjestens opplevelse samt øke hotellets inntekter.

OTRUM har en veletablert posisjon innen hotellbransjen og har gode forhold som baserer seg på gjensidig kunnskap og tillit, et eksempel på dette er Radisson Blu Plaza Hotel Oslo, hvor vi nylig har gjort vår fjerde nyinstallasjon. I 25 år har Otrum jobbet side om side med hotellenes ledelse, noe som gir OTRUM et perspektiv og en unik innsikt i behovene som hotellindustrien har i dag og i framtiden.

- OTRUM har en langsiktig visjon om å endre industrien ved at vi nå i 2011 stolt kan kunne lansere OTRUM Enterprise. Dette er en unik løsning som skiller seg ut fra alle andre ”in-room”-teknologi løsninger, Otrum Enterprise tilbyr ekte enterprise-løsninger på alle områder av hotell-og kjedeledelse. Som konsernsjef i OTRUM, står jeg stolt sammen med laget mitt og kan trygt si at vi har oppnådd vår visjon – som ikke betyr at vi nå slapper av, de kreative hodene i våre interne utviklingsavdelinger er allerede godt i gang med å utvikle flere tjenester for å legge til OTRUM Enterprise. Dette er begynnelsen på en lang reise, sier Bjørn Ove Skjeie, konsernsjef i OTRUM.

Dine gjester vil oppleve et helt nytt nivå av ”in-room” kommunikasjon med OTRUM Enterprise, forsterket med en profilbasert beskjedtjeneste. Dette gjøres ved at systemet henter inn informasjon ved innsjekk og sammenfatter dette opp mot informasjon hentet fra din CRM-database, på denne måten kan vi profilere en gjest med demografiske og sosiologiske data som type gjest, kjønn, alder, språk og hjemland. Samtlige av disse dataene kan brukes til å skreddersy kommunikasjon, reklame, servicetilbud og kampanjer til den individuelle gjest, istedenfor å sende felles informasjon til samtlige gjester på hotellet eller kjeden.


”In-room” kampanjen er diskret samtidig som den er åpenbar og synlig. Informasjonen vil komme opp på skjermen som en ”banner” til forhåndsdefinerte tider hvor TV-programmet vil endre størrelsen for ikke å forstyrre selve opplevelsen av TV-programmet. Se for deg effekten dette kommunikasjonsverktøyet har - gjesten din ser sitt navn, på sitt morsmål, samt tilrettelagt serviceinformasjon i henhold til deres profil.

Nå som du har samlet all denne informasjonen, hvor skal du oppevare den? OTRUM Enterprise flytter all data fra nettet til et sentralt datalager. Dette vil tillate at kun personer med autorisert tilgang til databasene vil kunne planlegge markedsføringskampanjer, endre profileringsdata og justere prisnivåene til hotellets kampanjer – praktisk talt fra hvilken som helst nettleser, hvor som helst i verden. I tillegg til dette, kan dataanalyser evaluere aktiviteten av tjenestene hotellet tilbyr på ulike tider av døgnet, gjennom uker og år eller ved hjelp av gjestens profil. Ved å benytte dine kunnskaper om hotell trender, sammen med de relle dataene generert av systemet, kan prisnivåene justeres innenfor en sentraldatabase. Når du har angitt parameterne, kan en dynamisk prisstrategi velges og systemet vil arbeide innenfor de fastsatte regler for automatisk tjeneste på prissettingen, herunder tid og steds baserte faktorer.

OTRUM Enterprise gir hotelldirektøren tilbake kontrollen av gjestenes opplevelse. Selv om gjestene dine har all den siste teknologi for hånden, vil de uansett bli imponert over å se oppdaterte nyheter og flystatuser, som tydelig vises på skjermen. De med smarttelefoner vil glede seg til å prøve ut OTRUM's smarttelefon app, noe som gjør det mulig for dine gjester å oppleve en interaktiv TV på en helt ny måte.

Thumbnail Image: