Først med egen treningskanal
![]() |
|
”Det å ikke velge, er også et valg'. Jean Paul Sartre sa det, og Scandic sier det til sine ansatte og gjester. Man kan velge å være sunn, eller man kan la være. Det gjelder Scandics omfattende helsesatsing som skal gjøre hotellkjeden til det sunneste selskapet i reiselivsbransjen. Satsingen omfatter alt fra hjelp for ansatte til å slutte å røyke, til å tilby gjester sunnere alternativer på menyene, trening og rekreasjon. Og egen treningskanal.
Health@Scandic bygger på en modell med elementene Fellesskap, Drikke, Bevegelse, Hvile og Mat. Det som skal til for å skape balanse og helse.
- Vi startet med de ansatte og forankring internt. 750 bevisste medarbeidere i Norge, og 5000 i Norden, smitter over på gjestene, sier Trine Winther i Scandic. - Nå står 'friske helsetiltak' på agendaen. Vi skal forebygge og holde folk friske. Både ansatte og gjester.
På rommet er det treningstips som ruller og går på TV. Strikker kan kjøpes i resepsjonen for ekstra effekt. Og alle hotellene har turløyper - gåstaver fås i resepsjonen.
Scandic har i mange år arbeidet med utvikling av både helse- og sikkerhetsopplegg, deriblant økologisk mat så langt det er mulig og grønn lunsj til konferansegjester. health@scandic lanseres i hele Norden. Scandic mottok i mai miljøprisen Glassbjørnen og i juni Oslo Bymiljøpris.
(Kilde: Pressemelding fra Scandic)