Billigrom ble revet bort
De 310 rommene som ble lagt ut til en tier på Oslos lavprishotell Comfort Hotel Xpress i dag, ble revet bort på fire minutter.
- Da salget startet klokka 12.00, satte vi på sangen “It’s A Long Way To The Top” av AC/DC. Vi trodde aldri i våre villeste drømmer at vi ikke skulle få høre ferdig sangen før rommene var solgt. Det er liten tvil om at hotellet har blitt godt kjent på de månedene vi har hatt åpent, sier Simen Vinge, hotelldirektør ved Comfort Hotel Xpress i en pressemelding til Hotellmagasinet.
Det nye hotellkonseptet innen Comfort-kjeden leverer urbane og rocka hotellrom til en lav pris, der ny teknologi er en integrert del av opplevelsen og mye av dialogen både før, under og etter oppholdet foregår via sosiale medier. Facebook og Twitter var viktige da enorme mengder mennesker prøvde å få et av de billige rommene som ble lagt ut i dag.
- Vi holdt våre venner i de sosiale medier oppdatert både før, under og etter salget. Disse kanalene er perfekte for å kommunisere med mange mennesker på en gang, og det virker som folk er veldig godt fornøyd med å få informasjon på denne måten, sier Vinge.
Hotellet ble åpnet 10.januar i år, og har rukket å etablere seg som et av de mest attraktive lavprisalternativene i Oslo. Mens gjennomsnittsbelegget i Oslo ser ut til å ende på rundt 75 prosent i juni, vil Comfort Hotel Xpress med sine 172 rom ende på 94 prosent.
