NOEN AV DE 100: Kampanjen #WeAreClarion lar nesten 100 Clarion-ansatte fortelle sine historier.

– De er jo det viktigste vi har!

Slik forklarer Clarion-sjef Terje Ropstad hvorfor rundt 100 Clarion-ansatte har fått snakke om hva som virkelig betyr noe for dem i hotellkjedens nye reklamekampanje #WeAreClarion. Nå begynner de første resultatene å bli synlige.

Publisert

De siste månedene har et filmteam besøkt samtlige Clarion-hoteller i Norge og laget film, intervjuer og foto av rundt 100 hotellansatte. For første gang får gjestene nå bli med bak kulissene og se den egentlige hemmeligheten bak de virkelig gode hotellopplevelsene.

– Et hotell kan ha perfekt plassering, vakker arkitektur og interiør av første klasse, men når vi har gjennomgått hva som gjør gjestene våre virkelig fornøyde, trekker de alltid frem menneskene som jobber der. Vi er stolte av å ha de beste folkene i bransjen, folk som brenner for å levere gode hotellopplevelser. Det ville vi vise frem, sier Terje Ropstad, driftsdirektør i Clarion Norge.

STOLT SJEF: Driftsdirektør Terje Ropstad er ekstremt fornøyd med sin nye kampanje hvor de ansatte løftes frem.

Sterke historier

I en kampanje som har fått navnet #WeAreClarion har derfor kjeden besøkt alle sine 10 hoteller i Norge, i tillegg til staben som arbeider med utviklingen av nye Clarion Hotel The Hub i Oslo sentrum. Resultatet har blitt portretter av nesten hundre ansatte i ulike roller på hotellene.

Ifølge Ropstad var det på høy tid med en kampanje som lar den viktigste hotellressursen skinne.

– Det slår meg alltid når jeg er ute og reiser og besøker hotellene, hvor utrolig mange fantastiske folk som jobber hos oss, med så sterke historier. Det var virkelig på tide vi løftet frem dem, forteller han engasjert. 

Stort spenn

#WeAreClarion handler om Clarion-folkets historier, minner, opplevelser og drømmer. Noen er dramatiske, andre triste. Noen er eventyrlige, andre morsomme. Filmene og intervjuene er ekte og nære, spilt inn rett i kamera, uten manus.

SE ALLE: Sjekk ut samtlige #WeAreClarion-filmer på Facebook eller YouTube.

(Saken fortsetter under bildet)


Her møter du frokostkokk Azeb, som kom til Norge som politisk flyktning, og nå serverer smilende egg og gode morgenmøter på Clarion Hotel & Congress Trondheim.

Du møter Marius, med uoffisiell jobbtittel «potet», som hver dag går 35.000 skritt i gangene på Clarion Hotel Energy i Stavanger.

Du møter også bartender Andreas, som bestemte seg for å bli bartender etter å ha sett den legendariske filmen Cocktail, for å nevne noen.

Fantastiske tilbakemeldinger

Totalt er det spilt inn over 70 filmer og tatt enda flere bilder og skrevet portretter, som utover høsten deles på Clarions nettside, og gjennom hotellenes Facebook- og Instagram-profiler. Ropstad melder om stort engasjement for kampanjen i Clarion.

– Tilbakemeldingene har vært fantastiske. Vi er utrolig stolte over mottakelsen, men det har også skjedd noe med oss internt. Vi har på en måte fått øynene enda mer opp for hvilke flotte folk vi får lov å jobbe med hver dag, sier Ropstad.

Intervjuene viser hotellfolk som er stolte av jobben sin, og det å være en del av Clarion-familien.

– Vi snakker ekte lidenskap for hotell, kolleger og gjester, og vi er stolte av å kunne vise dette fram, sier han.

Har gitt sterke inntrykk

Og Clarion-sjefen legger ikke skjul på at han har vært skikkelig rørt over historiene opp til flere ganger allerede.

– Det er umulig å ikke bli rørt av Omar, som kom fra Syria og nå jobber på Clarion Hotel Ernst i Kristiansand. Eller Dious på The Edge i Tromsø, som aldri hadde feiret sin egen bursdag. Så blir jeg selv ekstremt inspirert av Yusuf, som jobber i oppvasken på Clarion Hotel Stavanger. Tenk om alle hadde en sånn energi på jobb! Det får meg til å tenke hvor viktig det er å ta ansvar for egen arbeidsglede, og hvilken smittende effekt den har på alle rundt, sier en stolt Clarion-direktør Terje Ropstad.

Sjekk ut emneknaggen #WeAreClarion på Facebook, Instagram og YouTube. Der legges det foreløpende ut nye, gode historier. 

Powered by Labrador CMS