STRATEG: Linda Eriksson har stor interesse for teknologi, og har studert ved teknisk fagskole. Nå skal hun lede Nordic Hotels & Resorts som er i stor vekst.

Hun skal lede Nordic Hotels & Resorts

Linda Eriksson hadde ønske om å bli programmerer...

Linda Eriksson startet i jobben som Vice President Commercial for Nordic Hotels & Resorts 8, mai.

Hun kommer nylig fra stillingen som CCO i Social Eatertainment Group, men tar også med seg erfaring fra Scandic Hotels, hvor hun var ansvarlig for selskapets strategiarbeid. Med faglig tyngde innen kommersielle strategier og vekst tar hun på seg oppgaven med å lede Nordic Hotels & Resorts, Nordens største samling av uavhengige hoteller, heter det i en pressemelding fra Nordic Hotels & Resorts.

Linda startet sin karriere på KTH (Kungliga Tekniska Högskolan) med en ambisjon om å bli programmerer. Interessen for hva teknologi og mennesket kan oppnå sammen tok henne videre til Bain & Company hvor hun jobbet med Management Consulting, før veien senere gikk over til hospitality-bransjen. Hun brenner for å forstå gjestene og deres behov, lage strategier basert på analyser og bygge optimaliserte og motiverte team.

– Nordic Hotels & Resorts vil oppleve en betydelig vekst framover. For å kunne skape skalerbare prosesser knyttet til dette trenger vi en mastermind innen kommersiell strategisk utvikling. Linda er unik med sin kombinasjon av å være analytisk sterk, ha en finger på pulsen innenfor markedsforholdene og evnen til å omdanne dette til handling, sier Henrik Berghult, COO i Nordic Hotels & Resorts.

Reiselivsbransjen står overfor store muligheter. Nordic Hotels & Resorts skal ekspandere raskt, men omverdenen utvikler seg i samme tempo. I en tid hvor gjestenes behov endrer seg, kundesentrisk AI blir de nye søkemotorene og det super-personaliserte forventes, blir det stilt nye og større krav til de kommersielle avdelingene. Linda Eriksson møter fremtidens utvikling med stor tillit og spenning.

– Å jobbe med analyse, strategi, prosess og mennesker er min kjerne. At jeg i tillegg får jobbe med merkevare-porteføljen som Nordic Hotels & Resorts har, gjør oppgaven enda mer spennende. Livsstils- og premiumsegmentene er ofte de segmentene med de mest progressive og komplekse målgruppene. De leder utviklingen og er fremst i endringene. Jeg ser frem til å komme i gang og ta fatt på arbeidet vi har foran oss sammen med resten av teamet, sier Linda Eriksson, VP Commercial i Nordic Hotels & Resorts.

Powered by Labrador CMS