Geir Karlsen og Petter Stordalen leder henholdsvis Norwegian og Strawberry. Nå er samarbeidet mellom de to selskapene endelig på plass.

Strawberry og Norwegians lojalitetsprogram endelig på plass

Har blitt enige, og selskapet er allerede i drift. 

Publisert Sist oppdatert

Strawberry og Norwegian er blitt enige om en felles plattform for lojalitetsprogrammene Norwegian Reward og Strawberry. 

Etter den første kunngjøringen i juni i fjor stoppet fremdriften tilsynelatende opp, men nå er avtalen helt på plass, og det felleseide selskapet er allerede i drift. Det melder Strawberry og Norwegian i en pressemelding. 

Strukturen i samarbeidsselskapet er endret slik at majoriteten av verdien til lojalitetsprogrammene forblir i henholdsvis Norwegian og Strawberry. Med det nye oppsettet vil Norwegian og Strawberry eie 50 prosent hver av samarbeidsselskapet fra start med markedslansering planlagt i andre halvdel av 2024.

Avtalen er en milepæl for både Norwegian og Strawberry, sier grunnlegger og eier av Strawberry Petter Stordalen i en uttalelse. 

– Norwegian deler vårt ønske om å utvikle innovative og bedre løsninger for gjestene, og partnerskapet vil skape store synergier og merverdi for medlemmene og partnerne våre. Vår felles fordelsvaluta blir en gamechanger i markedet og vil tiltrekke seg de beste parnerne innenfor alle bransjer. Når vi går i markedet, får medlemmer tilgang til utømmelige muligheter av reiser, spa, restauranter og mye mer, og dette er bare begynnelsen, sier Petter A. Stordalen i pressemeldingen. 

Planlegger utvidelse

I første omgang blir det Norwegian Reward og Strawberrys fordelsprogram som inngår i samarbeidet, mens planen er å inkludere flere ledende aktører fra hele Norden, slik at kundene får enda flere muligheter til å tjene og bruke poeng.

- Jeg er veldig glad for at vi har fått denne avtalen med Strawberry, et samarbeid som vil gi flere fordeler til våre mer enn 10 millioner medlemmer av Norwegian Reward og Strawberry. Vårt partnerskap vil endre landskapet for lojalitetsprogrammer når vi lanserer verdens første felles fordelsvaluta til bruk på tvers av flere selskaper. Medlemmene kan da tjene og bruke den felles lojalitetsvalutaen på tvers av programmene og andre deltagende partnere. Det er fint å kunne dele denne nyheten med medlemmene våre, og ikke minst ser jeg frem til å ønske nye partnerbedrifter velkommen i tiden fremover, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.

Powered by Labrador CMS