
Millum med som sponsor under Norges første Culinary Hotel Awards
Hvilket hotell har den beste kokken, serverer landets beste frokost, eller kan skilte med den mest spennende vinlisten? 27. oktober går Culinary Hotel Awards (CHA) av stabelen på Sommerro i Oslo – for aller første gang i Norge.
Culinary Hotel Awards ble arrangert i Sverige for første gang i mars 2025 av de samme menneskene som står bak det anerkjente magasinet Restaurantvärlden.
Nå kommer prisen til Norge, med 12 kategorier som hedrer hotellenes mat- og drikkeopplevelser. Med seg på laget har de det norske teknologiselskapet Millum som sponsor av hovedkategorien Food & Beverage Award.
– Det er ekstra gledelig at av de ti nominerte i kategorien Food & Beverage, er hele åtte brukere av Millum, sier markedsdirektør Tiril Zelow Bliksmark.
– Vi er stolte over å være med på å løfte frem de beste hotellene.
Første gang i Norge
Juryen har reist landet rundt for å finne både skjulte perler og etablerte storheter, og vinnerne kåres under en festkveld på Sommerro.
– Vi er glade for å ha Millum med oss når vi nå tar Culinary Hotel Awards til Norge. Som en viktig systemisk aktør innen hotell- og restaurantbransjen, representerer Millum den innovasjonskraften og bærekraftsfokuset vi ønsker å fremheve med prisen, sier redaktør Pär Bergkvist i Restaurantvärlden. Han er initiativtaker til Culinary Hotell Awards.
– Mat- og drikkeopplevelser er blitt en viktig del av den norske kulturen, og denne prisen gir oss en mulighet til å støtte aktører som setter standarden for kvalitet og bærekraft, sier Bliksmark.