The Thief hedret for design

Fikk designrådets merke for god design.

Publisert Sist oppdatert

The Thief og Fete typer har mottatt Merket for god design utdelt av Norsk Designråd.

– Hotellet har allerede oppnådd fantastiske resultater og etablert seg som en tydelig merkevare både her hjemme og i utlandet. Visuell profil og storytelling har vært bærende for merkevarebyggingen, sier eier og styreleder Petter A. Stordalen i Nordic Choice Hotels og Nordic Hotels & Resorts.

I sin begrunnelse uttaler juryen at hotellets «identitet balanseres mellom det eksklusive og det utfordrende, og hvordan historiefortellingen er integrert i all kommunikasjon. Selve navnet hinter om områdets bakgrunn. De stjålne bokstavene i logoen er et frekt og overraskende grep som både vekker nysgjerrighet og underbygger historien.»

Den legger også vekt på at «det visuelle er gjort i en lekker fargepallett og en elegant materialbruk, som videreføres tydelig både i bygget, interiøret og hotellets egne produkter. Alle tilgjengelige flater brukes til å fortelle historien med gjennomtenkt humor og edge. Den nyskapende og helhetlige visuelle kommunikasjonen posisjonerer hotellet som annerledes og dristig i en bransje med meget tøff konkurranse.»

Fete typer har utviklet navn, logo, visuell profil og story for og med The Thief.