Økologisk leskedrikk til Norge

Publisert Sist oppdatert

– I Tyskland har Bionade allerede blitt den tredje mest solgte leskedrikken, og trenden sprer seg til stadig flere europeiske land. I år forventes salget å bli på 200 millioner flasker, sier daglig leder Christian Nielsen i Mat & Vin Distribusjon AS, som importerer den nye tørsteslukkeren til Norge.

Han tror mange norske forbrukere vil være interessert i å velge sunnere også når det gjelder leskedrikker. Prismessig vil Bionade konkurrere mot vanlig brus.

Bionade lages i en rekke smaksvarianter. De som først kommer til Norge er Hyllebær, Litschi, Urter og Ingefær-Appelsin. I butikken vil leskedrikken bli solgt i halvliters plastflasker. Hoteller og restauranter vil få levert 0,33 liters glassflasker.

– Fremstillingen av Bionade skjer gjennom en gjæringsprosess hvor det ikke dannes alkohol, men glukonsyre. Produksjonen foregår økologisk, uten bruk av kunstige tilsetninger, og i henhold til den tyske renhetsloven for brygging av øl, sier Christian Nielsen.

Smaken stammer helt og holdent fra den naturlige aromaen i den frukten som har gitt navn til hver smaksvariant. Målgruppen for den nye produktserien er både barn, ungdom og voksne.

Thumbnail Image: