Sterkt fra Nespresso

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Nespresso fortsetter å vokse, og i høst åpner selskapets andre butikk i Norge. Konseptet i Oslo skal utvides, og Norden-sjefen varsler sterkere satsing på Horeca-markedet. 

I Norge opplevde selskapet et suksessfullt halvår, og fortsetter å styrke sin posisjon innen posjonsbaserte kaffeløsninger. 

På verdensbasis holder Nespresso på sin lederrolle i kategorien som utgjorde åtte prosent av det totale kaffemarkedet i 2010, og har fortsatt å vokse i volum og verdi. I fjor omsatte selskapet globalt for 18 milliarder kroner. 

 

-Kaffedrikkere både i Norge og resten av verden blir stadig mer bevisste på kvalitet og stiller helt andre krav enn for bare får år siden. Det er nettopp denne bevisstheten som driver kategorien, og som pioneren innen porsjonskaffe med sterk fokus på kaffekvalitet, maskininnovasjon og personlig kundeservice, fortsetter vi vår vekst i segmentet, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso i en pressemelding.

Pixie

Innovasjonstakten har vært høy de første seks månedene i år. Lanseringen av minimaskinen Pixie var Nespressos første verdensomspennende maskinlansering, og denne er allerede blitt en av selskapets mest populære maskiner.

 

- Samtidig har antall Nespresso Club-medlemmer passert 10 millioner og vi har godt over en million tilhengere på facebook, samt at en rekke nye butikker er kommet til verden over. I Norge har utviklingen vært meget god. Vi ser av statistikken fra bransjen at porsjonsbaserte kaffemaskiner øker kraftig så langt i år. Andelen til espresso- og porsjonsbaserte kaffemaskiner av totale kaffemaskiner solgt i Norge har økt fra 24% i fjor til nærmere 45% i år. Dette er ikke annet enn fantastisk, sier Hovland, som tror på fortsatt sterk vekst og selv regner med å selge godt over 200 000 maskiner i Norden i 2011. 

Dobler arealet

I høst åpner selskapet sin andre butikk i Norge, som skal ligge i Bergen. Butikken i Oslo utvider også sitt butikkareal med det dobbelte og implementerer et helt nyutviklet butikkonsept for å optimalisere kundeservicen. Bergens-butikken blir den første i Norden som ligger utenfor hovedstedene, og den skal gi Nespresso Club-medlemmene på Vestlandet en enda bedre service og oppfølging. 

Internasjonalt får Bergen følge av byer som Geneve, Berlin, Paris og Auckland, hvor det også planlegges nyåpninger. Nespresso lover også flere nye kaffemaskinlanseringer, der særlig de som liker kaffedrikker basert på fersk melk har noe å se frem til.

 

- I løpet av 2011 vil vi for første gang lansere hele fire nye maskiner i samme år, sier Hovland, som også varsler sterkere satsing på bedrifts- og HoReCa markedet gjennom Nespresso Business Solutions-maskiner.

Teaser:

Nespresso fortsetter å vokse, og i høst åpner selskapets andre butikk i Norge. Konseptet i Oslo skal utvides, og Norden-sjefen varsler sterkere satsing på Horeca-markedet. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Norden-sjef i Nespresso, Kristen A. Hovland, varsler sterkere satsing på bedrifts- og HoReCa markedet.