ENIGE: Adm. direktør i Servicegrossistene, Jan van der Burg (til venstre) sammen med konserndirektør for hotell og restaurant i Thon Hotels, Morten Thorvaldsen, signerte denne uken avtalen som har en verdi på 700 mill. kr.

Signerte gigantavtale med Thon Hotels

Thon Hotels har inngått en ny rammeavtale for distribusjon av mat og drikke med Servicegrossistene AS.

Publisert Sist oppdatert

Avtalen har en verdig på rundt 700 millioner kroner. 

– Konkurransen på distribusjon av mat er i utvikling, og vi ser derfor meget positivt på at flere dyktige aktører er på banen. Med Servicegrossistene har vi funnet en god match, og vi har stor tro på vår nye samarbeidspartner. Avtalen er en følge av Thon Hotels’ og hele Olav Thon Gruppens ambisiøse bærekraftstrategi, som setter strenge krav til både oss selv og leverandører på blant annet lokal, kortreist mat, og råvarer som er bra for miljøet, sier  konserndirektør hotell og restaurant iThon Hotels, Morten Thorvaldsen, i en pressemelding. 

Avtalen ble signert i Thon Hotels’ nye restaurant Osteria della Nonna på Thon Hotel Rosenkrantz i Oslo.

Jan van der Burg, adm. direktør i Servicegrossistene sier følgende: 

– Vi er svært glade for at Thon Hotels har valgt Servicegrossistene på bakgrunn av vårt høye service- og tilpasningsnivå, og vår evne til å tilby konkurransedyktige priser. Det er spennende å jobbe med Thon Hotels rundt felles ambisjoner for miljø og bærekraft, og vi ser fram til å være en partner for Thon Hotels og hele Olav Thon Gruppen i utviklingen mot enda mer bærekraftige løsninger på produkter og logistikk for alle hoteller og serveringssteder i hele landet.

Les også: Jakter teknologi som skal revolusjonere hotellbransjen

Servicegrossistene er en av Norges største landsdekkende grossistkjeder i storhusholdningsmarkedet og består av 14 lokalt forankrede fullsortimentsgrossister. Servicegrossistene leverer alt av mat og drikke varer til hotell, restaurant, kantine, fastfood, offentlig- og maritim sektor. Omsetningen vil i 2023 bli over 4 mrd. NOK, med over 500 lokalt ansatte over hele landet

Olav Thon Gruppen har definert ambisiøse målsettinger for å bidra til en bærekraftig utvikling i samfunnet. Bærekraftstrategien består av tre pilarer med tilhørende langsiktige ambisjoner; klima og natur, sirkulære løsninger og sosial rettferdighet. De langsiktige ambisjonene er; Netto nullutslipp i 2050, naturpositiv, 70% sirkulær innen 2030, full innsikt i verdikjeden og representativ ledelse.

Les også: Hoteller i kø for å bli medlem

Olav Thon Gruppen ønsker å bidra ved å minimere sin negative påvirkning, samt øke sin positive påvirkning, på FNs bærekraftsmål. 

Som en stor innkjøper, et konsern med mange kunder og ansatte, og som en hjørnesteinsbedrift og distriktsutvikler, kan Olav Thon Gruppen bidra i flere ledd.

– Vi skal sørge for å kjøpe de råvarene som er best for miljøet og sosiale forhold. Vi skal redusere vårt forbruk i produksjon og drift. Vi skal påvirke våre leverandører, og tilrettelegge for at de tjenester vi tilbyr våre kunder er bærekraftige. Vi skal effektivisere vår daglige drift. Og vi skal være inkluderende og bidra til et mangfoldig næringsliv, sier Thorvaldsen. 

Powered by Labrador CMS