Scandic først med egen informasjon for gjester med spesielle behov

Publisert Sist oppdatert

Vi leter alle etter informasjon når vi skal velge hotell og møtelokaler, og vi stiller spørsmål basert på våre egne, individuelle behov. Hotellene er forskjellige og alle gjester har ulike behov, derfor er det svært viktig å tilby informasjon som fører til at den enkelte gjest kan velge den overnattingsløsningen som passer best. De siste månedene har Scandic inventert alle sine hoteller, med målinger, testing og evaluering av de mulighetene og hindringene som finnes. Det å reise med spesielle behov stiller ofte større krav til planlegging, og den nye informasjonen kommer til å gjøre tiden før reisen enklere.

— Vi nøyer oss ikke med å opplyse om at hotellene er tilgjengelige for alle, vi forteller også hvordan og hvilke hindringer man kan støte på. Alt står samlet på hotellenes nettsider. Dette er unik informasjon og et flott hjelpemiddel for alle gjester, og listen vil bli kontinuerlig oppdatert med ny informasjon. Jeg har ikke sett noe lignende hos noen annen hotellkjede i verden, sier Scandics handikapambassadør Magnus Berglund.

For cirka fem år siden begynte Scandic å jobbe aktivt med tilgjengelighetsspørsmål, og siden den gang har man sett en positiv økning i antall gjester med funksjonshemninger. Tilgjengeligheten er en viktig sak i dag, og informasjon om mulighetene og hindringene som finnes, bidrar til å øke folks uavhengighet.

— I dag reiser personer med funksjonshemninger i stadig større grad. For noen år siden kunne det være vanskelig å fylle hotellenes handikaprom på hverdagene, men i dag er de fullbooket nesten hver dag. Det å tilby all den informasjonen som gjestene våre trenger for å føle seg trygge før reisen, er en naturlig utvikling for Scandic. Vi har jobbet aktivt med tilgjengeligheten på hotellene våre siden 2003 og er blitt et forbilde for mange i bransjen, sier Frank Fiskers, konsernsjef og adm. direktør hos Scandic.

Thumbnail Image: