Illustrasjonsbilde av citizenM hotellet i Austin.

Marriott kjøper citizenM

I dag opplyser Marriot International (Nasdaq: MAR) at selskapet har fullført oppkjøpet av merkevaren citizenM og en portefølje som inkluderer 37 hoteller med til sammen 8789 rom.

Publisert Sist oppdatert

Hotellene i oppkjøpet er fordelt på mer enn 20 byer i USA, Europa og Asia. CitizenM har i tillegg to hoteller under utvikling med over 300 rom, som også forventes å bli en del av Marriots portefølje.

– Ettersom reisende fortsetter å etterspørre innovative overnattingsopplevelser som kombinerer teknologi med ekte, menneskelig gjestfrihet, er citizenM et perfekt tilskudd til vår portefølje, sier president og administrerende direktør Anthony Capuano i Marriott International.

– Marriott har hatt stor suksess med å utvikle livsstilsmerker innen "select-service"-segmentet, som våre AC-, Moxy- og Aloft-merker, og vi ser frem til å øke citizenMs globale rekkevidde til glede for våre gjester og Marriott Bonvoy-medlemmer verden rundt.

Ved gjennomføringen av transaksjonen vil Marriott betale 355 millioner dollar for å overta merkevaren og tilhørende rettigheter.

Etter gjennomføringen vil citizenM-porteføljen bli en del av Marriotts system, og hotellene som eies og leies av selgeren vil omfattes av nye, langsiktige franchiseavtaler med Marriott.

Powered by Labrador CMS