Stor oppslutning om mat og drikke

Publisert Sist oppdatert

LILLESTRØM 20030211: 4Messer/NEF-Dagene 2003. Fra vrimlehallen på Norges Varemesse, Lillestrøm under 4Messer/NEF-Dagene som ble arrangert 4. - 7. februar 2003. Foto: Bjørn Værness

- 4 Messer og det parallelle arrangementet NEF-dagene retter seg mot alt som er matrelatert; inkludert innredning, utstyr og emballasje. Messene ble i 2003 besøkt av totalt 34 000 personer, orienterer Trond Andersen, messegeneralen fra Norges Varemesse. Leverandører av alle typer mat står i storhusholdningsdelen av arrangementet.

Der finnes også bryggeriene. Utstillere med ”sterkere drikkevarer”, leverandører innen vin og brennevin står i en egen hall med egen registrering. I denne delen av arrangementet er Vectura helt klart en av de største aktørene, forsetter Andersen. Ut i fra besøksundersøkelsen som ble foretatt etter utstillingene i 2003 kan vi blant annet se følgende interessefordeling innen denne hallen:

• Bar/Pub/Nattklubb 1715
• Hotell/Overnatting 2458
• Import/Distribusjon av Vin og Sprit 601
• Restaurant/Kafé 3531
• Vinmonopolet 291

Drikkevarer fra hele verden til hele Norge

- Vectura er Norges ledende logistikkvirksomhet innen vin, brennevin og andre alkoholholdige drikkevarer. Vi har landsdekkende distribusjon til nesten 200 Vinmonopolbutikker og til ca 4 000 horeca-kunder. Det er derfor en selvfølge at vi deltar på 4 messer – en av bransjens viktigste møteplasser. Ordene tilhører Jack Andersen og Per Arne Grime i Vectura. Begge arbeider aktivt innen arrangementet 4 messer.

- På messen ”Vin og brennevin 2006” vil vi treffe beslutningstakere innen relevante kundegrupperinger. For oss som leverandør av komplette logistikkløsninger både på import- og distribusjonssiden, er nærhet til markedet viktig. Som utstiller her treffer vi mange på kort tid. Storhusholdningsmessen profiterer etter vår mening på kontinuitet og stor gjennomslagskraft, forsetter Grime og Andersen.

- Vår ambisjon er alltid å være til stede der publikum og kunder forventer å finne oss, avslutter de to smilende.

4 Messer – en viktig møteplass

- Vi i Synnøve Finden anser 4 messer som en viktig møteplass hvor vi gir kunder mulighet til å smake og prøve våre produkter, styrke etablerte kunderelasjoner og knytte nye kontakter sier Anne Marie Næss. Samtidig er messen en unik arena for å heve kompetansen rundt våre produkter og å få ideer for videre utvikling.

Vi vil på messen i februar benytte arenaen til å presentere våre spennende nyheter som lanseres i den perioden og samtidig vise frem bredden i vårt sortiment. Dette er spesielt viktig i meierisektoren hvor kundene tradisjonelt er vant til å kjøpe varer fra én dominerende leverandør, avslutter Næss.

Parallelle arrangementer med synergieffekt

Sammen er de lukkede fagmessene 4 Messer og NEF-dagene norgeshistoriens største møteplass for norske matprodusenter og leverandører til bransjen. 4 Messer utgjør Storhusholdning, Storkjøkken, Nor-Shop og Vin og Brennevin, og parallellarrangementet NEF-dagene består av enkeltmessene – Næringsmiddelindustrien, Emballering og Fiskeforedling.

Både utstillere og besøkende nyter godt av synergien mellom de to utstillingene, og pågangen av utstillere til begge utstillingene har vært formidabel og det er kun få plasser igjen, avslutter Andersen. (Kilde: www.messe.no)

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS