Pizza-bud på hotellrommet

Publisert Sist oppdatert

Flere hoteller velger et pizzatilbud fra en av de store kjedene, framfor roomservice som krever mye personell på kjøkkenet utover kvelden.











En av leverandørene av slike tjenester er pizzakjeden Dolly Dimple's i Sandnes. I dag har kjeden og dens franchisetagere avtale med 50-60 hoteller om pizza-leveranser. Noen steder kommer pizza som supplement til roomservice og andre steder som eneste tilbud. Dolly Dimple's er en av Norges største restaurantkjeder, med 84 restauranter fordelt over hele landet. Kjeden ble grunnlagt i 1986 i Sandnes, der den også har hovedkontor. I 2006 hadde kjeden en omsetning på 512 millioner kroner (ekskl. moms) og i dag er det omkring 1.600 ansatte.

Den første Dolly Dimple's restauranten åpnet i 1986 i Sandnes. Gründeren bak Dolly Dimple's-kjeden er kyprioten Andreas Hatjoullis. Kjeden administreres av holdingselskapet PAM AS, som har ansvar for produktutvikling, markedsføring, regnskapsføring og drift. Dolly Dimple's kjeden eies av Norgesgruppen Servering, Andreas Hatjoullis og adm. dir. Arne Larsen Økland.

Vekst

Kjeden er i konstant vekst, og det åpner flere nye restauranter hvert år. Veksten skjer både ved restauranter som eies og drives av PAM AS, og ved restauranter som eies og drives av selvstendige franchisetakere. Det at kjeden vokser gjør også sitt til at den kommer nærmere og nærmere flere hoteller.

Navnet Dolly Dimple’s stammer fra den amerikanske sirkusartisten Celesta Geyer, som på 1930- og 40-tallet opptrådte under navnet 'Dolly Dimple – the world’s most beautiful fat girl'.

Det meste

- Stadig flere byer og tettsteder får en Dolly Dimple’s - restaurant i nærheten. Med et gjennomarbeidet konsept ønsker vi å bli oppfattet som landets mest seriøse og profesjonelle pizzaleverandør. Vi er stolte av å være fast leverandør av overtidsmat til mange av landets største bedrifter. I tillegg leverer vi pizza til mange store begivenheter og enkeltarrangementer, sier markedssjef Christian Stage i Dolly Dimple.

- Vi levere alt som er i den vanlige menyen vår på en av våre restauranter – unntatt drikke. Men det er pizza det går mest i og det er vi fornøyde med for vi er jo en pizzarestaurant. Når det gjelder omsetningen varierer den veldig fra hotell til hotell alt etter hvor gode hotellet er til å markedsføre denne tjenesten. Enkelte hoteller har egen pizza-knapp på telefonen på rommene der folk kan trykke på en tast for å komme til pizzabestillingen, sier Stage.

Han understreker at dette ikke er et PR-framstøt eller en reklamejippo.
- Vi ser dette som en klar lønnsom del av vår drift og forretningside, sier Christian Stage.

 

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS