Økologisk begeistring

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Sammen med Bondens marked og Eugen Johansen, tar Kolonihagen intitiativ til en Begeistringsdag for lokal og økologisk mat. 

Arrangementet som finner sted på Vulkan i Oslo tirsdag 20. mars setter fokus på trender og utviklinger i restaurantbransjen. Sammenliknet med land som Sverige og Danmark ligger Norge langt etter i det økologiske forbruket, men trender som har inntatt nabolandene har også en tendens til å komme hit. 

Med over 200 påmeldte deltakere fra restauranter, kantiner og hoteller i skjønn forening med lidenskapelige småskalaprodusenter fra østlandsområdet tyder alt på at interessen for matens historie og opprinnelse er på opptur innenfor bransjen. 

 

– Vi har et ønske om at restauranter og spisesteder tar et større ansvar for å bruke rene råvarer. Kjøkkensjefer og kokker må selv bidra aktivt for å sette fokus på ærlig og ekte mat, sier Jon-Frede Engdahl i Kolonihagen.

 

 

Her er noen av Begeistringsdagens sentrale tema:

– Hva kommer morgendagens restaurantkunder og forbrukere til å etterspørre?

– Hvordan kan du styrke din egen merkevare med bedre råvarer?

– Hvorfor henger Norge så langt etter i utviklingen og hva er de store europeiske trendene?

– Hvordan det er mulig å kombinere økologi og småskalaproduksjon med ny teknologi?

– Hvem har makten i mat-Norge og hvordan kan forbrukere og proffmarkedet påvirke dette?

Teaser:

Sammen med Bondens marked og Eugen Johansen, tar Kolonihagen intitiativ til en Begeistringsdag for lokal og økologisk mat. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS