Kappes om å bli internasjonalt vinland

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Det australske vinhuset Lindeman's ser til Norden når de skal lage en film for sin Rosévin, og nå er Norge med i kappestriden om å bli internasjonalt vinland. 

Få uker etter at VM er unnagjort er de nordiske landene igjen i kappestrid, og denne gangen gjelder det å bli valgt som location for en internasjonal film. Budskapet kan nå flere titalls millioner mennesker. Filmen og stedet som blir valgt blir brukt som inspirasjon til Lindeman's globale kommunikasjonsplattform for rosévinen. 

 

- Nordisk natur- og kulturlandskap, kledd i sen vår- eller sommerdrakt, er perfekt i samspill med vår rosévin. Vi på Norden-kontoret ble derfor veldig glade da Lindeman’s internasjonale ledelse informerte om at inspirasjonsfilmen for den nye globale kommunikasjonsplattformen skal spilles inn et sted her i Norden, sier Caroline Strömfelt, som har et dilemma når det kommer til hvilket land hun vil heie på. Selv er hun svensk, men er ansvarlig for Lindeman's i Norge. 

 

- Begge land har en fantastisk natur, om enn på hver sin måte. I kraft av jobben velger jeg å si Norge, siden en film herfra vil bety fantastisk Norges-reklame til land over hele Europa, Amerika, Asia og Australia.  Dessuten tror jeg Norge best matcher Lindeman’s profil, sier Strömfelt.

Matchen har også slått til den andre veien, og de siste årene har Lindeman's sendt norske traineer til sine vingårder i Australia for å være med på produksjonprosessen fra innhøsting av druer til vinen er tappet på flaske. I vinter har hovmester Heidi Iren Hansen ved Refsnes Gods på Jeløya vært treinee hos Lindeman's. Og Lindeman's viner er populære både i Norge og i Norden for øvrig. 

I løpet av de neste par ukene vil Lindeman's World Wide velge hvilket land som er best egnet. Blir Norge valgt ut, gjenstår det å finne ut hvor i landet innspillingen skal skje. Lindeman's vil sette opp en egen nettside hvor landet kan vise hva de har å by på, og hvem som helst, enten det er turistkontoret, lokale ildsjeler  eller bare noen som synes de vet om det perfekte stedet, vil enkelt kunne laste opp sine bilder på nettstedet.

Da begynner lokalkampen og skulle Norge bli valgt blir det viktig at alle som mener de har det perfekte stedet bidrar, for å vise det fantastiske mangofoldet i norsk natur og kulturlandskap. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Svenske Caroline Strömfelt er ansvarlig for Lindeman's i Norge, og heier på Norge i den Nordiske kampen om å bli internasjonalt rosévinland.
Powered by Labrador CMS