Chief Revenue Officer Alexander Killi og salgsdirektør Trine Rygg i Classic Norway Hotels.

Satser digitalt:

Classic Norway Hotels inngår strategisk samarbeid

Classic Norway Hotels tar digitale grep og inngår et nytt samarbeid med den digitale reiselivsplattformen Travia.

Publisert Sist oppdatert

Gjennom et nytt samarbeid med den digitale reiselivsplattformen Travia skal bookingprosessen både bli enklere og mer effektiv for turoperatører, reisebyråer og grupper – nasjonalt og internasjonalt.

Kjeden mener samarbeidet vil markere en ny æra for kjedens distribusjon og et strategisk skifte.

Med Travia får Classic Norway Hotels mulighet til å håndtere tilgjengelighet, priser og forespørsler i sanntid.

Dette gir en mer sømløs og fleksibel opplevelse for samarbeidspartnere – samtidig som hotellkjeden får bedre kontroll og raskere prosesser internt.

– Vi ønsker alltid å ligge i front når det gjelder å gjøre det enklere for våre samarbeidspartnere å handle med oss, sier Chief Revenue Officer Alexander Killi i Classic Norway Hotels.

– Travia gir oss et moderne og effektivt verktøy som åpner nye markedsmuligheter og gjør oss mer tilgjengelige for hele reiselivsbransjen.

Molde Fjordhotell by Classic Norway Hotels.

– Mer enn en distribusjonskanal

De to partene mener samarbeidet ikke bare handler om teknologi – men om å skape en helhetlig kjøpsopplevelse.

– Dette er mer enn bare en distribusjonskanal – det er et steg mot å tilby våre partnere en helhetlig, digitalisert kjøpsopplevelse, sier salgsdirektør Trine Rygg i Classic Norway Hotels.

– Nå starter vi onboarding av hotellene våre, og jeg gleder meg til å se hvordan dette vil bidra til både økt salg og enklere samhandling.

Travia – en del av Visit Group

Travia er en raskt voksende digital plattform som gjør det enkelt for hoteller, turoperatører og reisebyråer å samarbeide gjennom direkte distribusjon.

I 2025 ble selskapet kjøpt opp av den svenske reiselivs- og teknologigiganten Visit Group, som er markedsledende på digitale løsninger for destinasjoner, aktivitetsleverandører og hoteller i hele Norden.

– Vi ser på Classic Norway Hotels som en perfekt partner i vår vekstreise. De kombinerer unike hotellopplevelser med en tydelig digital strategi, og vi er stolte av å kunne støtte deres satsing på distribusjon. Sammen skal vi gjøre det enklere for reisebransjen å oppdage og booke noen av de flotteste hotellene i Norge, sier CEO Sverrir Sverrisson i Travia.

Med denne avtalen skal Classic Norway Hotels kombinere tradisjonsrike gjesteopplevelser med moderne løsninger. 

Kjeden forteller at målet er å møte markedets krav til fleksibilitet, tilgjengelighet og hurtighet – uten å gi slipp på den personlige gjesteopplevelsen som alltid har vært varemerket.

Fakta om samarbeidet:

  • Travia er en digital plattform som kobler hoteller med turoperatører, reisebyråer og grupper.
  • Classic Norway Hotels får full kontroll på tilgjengelighet, priser og forespørsler i sanntid.
  • Avtalen er den største distribusjonssatsingen i hotellkjedens historie.
  • Plattformen rulles ut på Classic Norway Hotels sine hoteller, rorbuer, slott og herregårder.
Powered by Labrador CMS