NYE PRODUKTER: Karolina Hansen og CEO Edwin Fjeldtvedt i Favrit.

QR-kode 2.0

Pandemien brakte for alvor QR-koden inn i restauranten. Nå kommer oppgraderingen.

Publisert

«Les meny og bestill ved hjelp av QR-koden». Dette var budskapet på klistremerkene som dukket opp på restaurantbord under koronaen. Praktisk nok, men ingen – hverken gjester eller restaurantører - opplevde at kassasystemet var helt optimalt.

Nå har POS-leverandøren Favrit beveget teknologien litt videre:

PÅ BORDET: Denne plaketten representerer åpen regning i Favrits nye kassasystem.

- Vi kaller det QR 2.0, men det er kanskje litt upresist. Teknologien muliggjør nemlig åpen regning i stedet for oppgjør for hver ordre, sier Karolina Hansen i Favrit.

Tenk deg før, da kundene la kortet i baren og kunne bestille så mye de ville. Som regel praktisk, men ikke nødvendigvis smart og langt fra oversiktlig for kunden.

Med Favrits nye kassasystem ligger gjestenes «kort» på bordet i form av en QR-kode. Her kan alle i følget bestille mat og drikke, samt holde orden på hele eller sin del av regningen. Opplegget tillater også premium service, hvor kelneren setter bestillingen på bordet og kobler det på riktig navn.

- Etter hvert vil det også bli mulig at hver gjest kan gjøre opp sin del av regningen på Vipps når vedkommende bryter opp, forteller Hansen.

Innsamling av data er en annen åpenbar fordel med systemet som ble lansert på Umami mandag.

Powered by Labrador CMS