TRO PÅ FRAMTIDEN: Adm.dir. i Norwegian Hospitality Group, Erling M. Kristensen og temaet, er stadig på jakt etter nye utviklingstomter. Nå bruker de tid og ressurser på å utvikle egne hoteller.

Hotellutvikler NHG: – Vi har stor tro på de unike opplevelsene

Norwegian Hospitality Group eier flere av de mest populære opplevelses-hotellene i Norge. Snart gjenåpner de Strömstad Spa & Resort.

Publisert Sist oppdatert

NHG har siden etableringen i 1991 drevet med ulike investeringer innen eiendom- og reiselivssektoren, og i hotellbransjen er nok selskapet best kjent som eier av Dalen Hotel, Farris Bad, Son Spa, Strömstad Spa & Resort og snart det nye destinasjonshotellet Hotel Riviera i Moss.

Spa- og opplevelseshotellene går godt

Totalt har selskapet ni hoteller i sin portefølje.

– Vi har klart oss bra gjennom pandemien. Selv om det er meldt om mørke skyer på horisonten er vi raske til å reagere hvis det skulle skje noe. For øyeblikket ser det bra ut, sier adm.dir. i NHG, Erling M. Kristensen, til Hotellmagasinet.

Den erfarne 55-åringen har mange års erfaring fra hotellbransjen, og studerte i sin tid på hotellhøgskolen i Sveits. Han har vært i NHG siden 2001, og sittet i sjefsstolen siden 2009.

Og har med andre ord vært med på flere av selskapets suksessrike hotellutbygginger.

– Vi har stor tro på de unike opplevelsene. Med det mener jeg et hotell som tilbyr deg noe annet enn et sted å sove: Velvære, bespisning, opplevelser og aktiviteter er viktige ingredienser for å tilby en totalpakke som gjør det til et attraktivt sted å være. Er hotellet attraktivt i helgene er det stor sjanse for at det også er populært i ferier. Kortreiste opplevelser er det mange som setter pris på. Alle våre spa- og opplevelseshoteller går godt, forteller han.

Videreutvikler egne hoteller

1. april gjenåpner Strömstad Spa & Resort. Og 1. juni åpner Hotel Riviera i Moss.

– Vi har fått veldig god respons i markedet for Strömstad Spa & Resort, og det er allerede booket flere konferanser og eventer i løpet av dette året – men det er plass til flere, legger han til.

Erling bruker mye tid på å besøke egne hoteller og konkurrentenes. Det er viktig å se, ta og føle på hva som rører seg - og få inspirasjon, forteller han.

På spørsmål om det er aktuelt med flere tomtekjøp og bygging av hoteller, svarer 55-åringen kontant:

– Vi er hele tiden på jakt etter noe nytt, men vi har også lært oss å si nei. En investering skal stemme med tidslinjen, markedet, beliggenhet og kvalitet. Vi er glade for at folk tar kontakt med oss med ulike prosjekter, og det er spennende å få være med i prosesser. For øyeblikket bruker vi ressurser på å videreutvikle egne hoteller, sier Erling M. Kristensen.

Powered by Labrador CMS