Voldsom utvikling

Publisert Sist oppdatert






– Et kjedeløst hotell eller serveringssted kan glemme å oppnå leverandørbetingelsene man får som del av et stort innkjøpssamarbeid, sier gründer Arild Sten Larsen (t.v.) og produktutvikler Espen Wasenius.





Se opp for Konsum Gruppen Norge i Fredrikstad. På ti år har bedriften rukket å tre inn blant de ledende innkjøpskjedene innen storhusholdning og servicemarkedet. Siden etableringen har selskapet opplevd en voldsom utvikling, og har i dag2000medlemmer over hele landet. Konsum Gruppen forhandler innkjøp til de kjedeløse, alt fra gatekjøkken til hoteller. De tjener gode penger på at andre sparer. Fjorårets overskudd er solid, og Konsum Gruppen har tenkt å være en partner å regne med i lang, lang tid. Bedriften posisjonerer seg stadig sterkere i markedet.

VOLUM OG LOJALITET

– Vi er opptatt av å finne frem til gode løsninger og selgende produkter fra alle våre samarbeidspartnere – som kan gi medlemmene mulighet for god inntjening, sier gründer og daglig leder, Arild Sten Larsen, og ber Hotellmagasinet ta plass i bedriftens totalrenoverte lokaler på Gressvik utenfor Plankebyen. Her oser det nyvunnen suksess i alt interiør.

– Hos oss er det store volumer og medlemslojalitet som gjelder, fortsetter han.

I praksis betyr det et årlig innkjøp på godt over milliarden, uten at noen av de 14 medarbeiderne tar i en eneste vare. Varetransaksjonene skjer direkte mellom leverandør og kunde. Alt det foregående, derimot, er Konsum Gruppens domene. Det er de som sørger for fordelaktige avtaler på vegne av de til nå 2000 medlemmene.

KURANTE MERKENAVN

Hele forretningsidéen bygger på å sikre medlemmene de beste innkjøpsavtalene. For dette betaler medlemmene en medlemskontingent, mens Konsum Gruppen beregner en provisjon fra leverandørene. Alle vinner.

På leverandørsiden finner sterke navn som Stabburet, Tine, Lerøy, Lilleborg, Asko, CocaCola. For å nevne noen. Det er stort sett de samme, trygge leverandørene medlemmene ville møtt, om de hadde forhandlet selvstendig.

Gründer Sten Larsen har bryggeribakgrunn selv, og han legger stor vekt på at medarbeiderne har god bransjekjennskap. Derfor finner vi mange kokker og servitører blant dem.

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS