Vil skape positivt bråk
- Dette er neste generasjons hotellkonpsept utviklet for neste generasjon hotellgjester. Her tenker vi nytt på alle områder, sier Thomas Westgaard, Brand-direktør i Choice Hotels Scandinavia i en pressemelding til Hotellmagasinet.
Valgte alternativt
Han har satset friskt og hentet inn Simen Vinge (24) til å lede arbeidet.
- Selvfølgelig kunne vi valgt den innlysende hotelldirektør-kandidat, med dress og nypussede sko. Men også her ville vi velge alternativt. Simen har et utmerket utgangspunkt for å forstå målgruppen, siden han selv er en del av den. Vi har klokketro på at Simen er rett mann på rett sted, sier Westergaard.
Comfort Hotel Xpress er plassert i Møllergata, i hjertet av hovedstadens konsert- og utelivsscene. Det skal henvende seg til en yngre målgruppe, som har sansen for en uformell og rocka atmosfære. Gatekunsten blir flyttet inn, og skal bidra til en atmosfære utenom det vanlige. Gjestene kan spille flipper i lobbyen, til lydene fra Radio Tango fra høyttalerne. Hotellet har en lavprisprofil, med rom fra 299 kroner per natt.
Ikke bare et hotell
- Comfort Hotel Xpress skal ikke bare være et hotell, vi skal utvikle et lite samfunn rundt hotellet. Vi ønsker å inkludere gjestene i konseptet og de skal selv være med og forme hotelloppholdet, sier Simen Vinge.
Inspirasjonen til hotellet er hentet fra citizenM i Amsterdam, Mama shelter i Paris og Roger Smith Hotel i New York. Gjennom ny teknologi og sosiale medier skal det være mulig å ha kontakt med gjesten gjennom hele oppholdet, og hotellet får mobile websider med blant annet nyttig hotellinformasjon, info om musikken som spilles, samt buss- og togtider i sanntid. I tillegg blir rommene utstyrt med PC og iPod-oppkopling, og i lobbyen står en touch screen TV med utelivs-, restaurant- og konsertguide – det som trengs for en urban weekend.
- Hotellbransjen er ekstremt konservativ. Mitt mål er å riste i markedet og skape litt positivt bråk!, avslutter Vinge.
FAKTA OM HOTELLET:
- Åpner januar 2011
- 180 kompakte rom med smarte løsninger
- Satser på musikk, teknologi & sosiale medier
- Rimelige, rocka og røffe hotellrom. Lavpris-profil med rom fra kroner 299 per natt.
- Sentralt beliggende i Møllergata 26
- Interaktiv TV-skjerm: Utelivs- restaurant, og konsertguide
- Mobile websider: Hotellinformasjon, musikk, Flytog med mer
- Comfort Radio i samarbeid med Radio Tango og flipperspill i lobbyen
- Økologisk frokost tilrettelagt for take away
- Aktiv på sosiale medier: Twitter.com/ComfortXpress, YouTube.com/ComfortXOslo, Facebook.com/ComfortXOslo, Flickr.com/ComfortXOslo
FAKTA SIMEN VINGE:
- 24 år fra Lier
- Utdannet ved Norsk hotellhøgskole i Stavanger
- 5 år i Choice Hotels Scandinavia
- Kommer fra stillingen som Management Trainee i Comfort Hotels
- Sentral i åpningen av Comfort Hotel RunWay ved Oslo Lufthavn, Gardermoen.