Våt sommer i Choice Hotels

Publisert Sist oppdatert

- Flaskevann forurenser unødvendig og mye. Med salget av Camelback-flasker vil vi tilby et miljøvennlig alternativ. Overskuddet skal gå til UNICEF og brønnbygging i Malawi. På denne måten kan våre gjester være miljøvennlige og samtidig sørge for drikkevann til familier som trenger det. To gode ting på en gang, forteller Liv Kindem, Direktør Marked Choice Hotels Scandinavia.

Ifølge Konsumentforeningen Stockholm sørger en flaske med vann for 1.000 ganger så mye CO2-utslipp som det en tilsvarende mengde vann fra kranen gjør. Det er særlig transport av vannet som fører til den enorme økningen i CO2-utslipp. Å tenke miljø i vannsammenheng er en tradisjon i Choice. I 2007 ble det montert sparedusjer på alle rom.

Choice håper at salget av Camelback-flaskene skal generere 250.000 tusen kroner i året til vannprosjektet i Malawi.

Vann i alle kanaler
Choice bygger åtte brønner i Malawi sammen med UNICEF. Nylig lanserte hotellkjeden en intern konkurranse hvor alle ansatte kan registrere hvor mye vann de drikker og hvor mye de trener over en periode. En kalkulator regner deretter innsatsen om til konkrete pengebeløp som så blir donert til UNICEF og vannprosjektet i Malawi.

- Vår innsats skal hjelpe 50.000 barn med rent vann og bedre sanitære forhold. Å knytte vårt vannengasjement opp mot de store humanitære utfordringene i Malawi gjør noe med oss alle. Nå skal vi drikke vann og slite ut minst ett par joggesko hver denne sommeren, avslutter en engasjert Kindem.

Thumbnail Image: