Truet gjester med bot for negative Internett-anmeldelser

Førte til nettstorm og slakt.

Publisert Sist oppdatert

Hoteller følger med på hva som skrives om dem på sosiale medier og nettjenester, men Union Street Guest House i delstaten New York har trolig satt ny rekord i å følge opp gjestenes  tilbakemeldinger. Men ikke på en særlig god måte, heter det i artikkelen i den amerikanske avisen Page Six, som er gjengitt på hardware.no.

Hotellet ønsket nemlig å bøtelegge gjester som skrev negative omtaler av hotellet med en sum på 500 dollar, altså rundt 3000 norske kroner.

– Dersom du har reservert plass på hotellet til et bryllup eller et annet arrangement, og betalt depositum på forhånd, vil det bli innkrevd en bot på 500 dollar som trekkes fra depositumet for hver negative anmeldelse som legges ut på Internett av deltakere i selskapet, stod det i hotellets retningslinjer.

Den uvanlige beskjeden falt ikke i god jord ute på Internett, og ifølge nettstedet Ars Technica melder hotellet på sin Facebook-side at trusselen om bøter bare var ment som en spøkefull referanse til et bryllup som fant sted ved hotellet for mange år siden, og at praksisen aldri ble håndhevet. Forklaringen gjorde ikke inntrykk. Både på Facebook og den populære anmeldelsessiden Yelp får hotellet hard medfart.

 

På Yelp får hotellet kun én og en halv av fem mulige stjerner, men på Trip Advisor får det solide fire av fem. 

Powered by Labrador CMS