Torbjørn Marthinussen ble Årets unge hoteliér
Egenskaper som systematisk og utholdende ble trukket frem av juryen som kåret den 31 år gamle F&B Operations Manager ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo, Torbjørn Marthinussen, til Årets Unge Hoteliér 2012.
Kåringen arrangeres av HSMAI i samarbeid med HRR og andre partnere fra reiselivsbransjen. Årets Unge Hotelier kommer fra Fredrikstad og blir av juryen både karakterisert som systematisk og utholdende, men også som en person som lar medarbeiderne få anledning til å realisere seg selv.
– Etter at jeg begynte som bartender ved Radisson Blu Plaza i mai 2005 har min karriere vært som et eventyr. At jeg nå har blitt sett, og satt pris på, betyr enormt mye for meg. Men en slik pris må deles med mange, uten gode kolleger og medarbeidere hadde jeg aldri kunne få til det vi sammen har skapt ved Radisson Blu Scandinavia, sier en svært glad Torbjørn Marthinussen, Årets Unge Hoteliér 2012, i en pressemelding.
Prisene Årets Hoteliér og Årets Unge Leder deles ut årlig, og blir tildelt unge ledere som har utmerket seg spesielt det siste året gjennom eksepsjonelt gode jobbresultater eller at de har vært spesielt nytenkende i sin virksomhet og lederrolle. Juryen vektlegger også kandidatenes karriereløp. Prisens formal er å fremme resultatorientert og nytenkende lederskap blant unge ledere, samt å fokusere på viktigheten av lederrollen i hotell-, restaurant- og reiselivsbedrifter.
– Som leder kjennetegnes Torbjørn av sin tilstedeværelse og synlighet. Han ser individet i møte med medarbeidere og kollegaer på alle nivåer i organisasjonen. Videre er han standhaftig og prinsippfast hva gjelder etterlevelse av service konsepter og strategi. Han setter mål og jobber systematisk for å nå dem sammen med sine ansatte, sier Lars Listhaug, General Manager Radisson Blu Scandinavia.
Som premie kan Torbjørn Marthinussen se frem til tre valgfrie PDP-kurs à tre dager ved The Cornell School of Hotel Administration i New York. Skolen regnes for å være en av verdens fremste læresteder for hospitality management.