Synnøve Finden til Haugen Gruppen

Publisert Sist oppdatert

Samarbeidspartnernes dagligvareavdelinger omfattes ikke av avtalen.

Partene er enige om at meierivarene fra Synnøve Finden vil passe fint inn i Haugen-Gruppen sine konsepter sammen med en portefølje av merkevarer fra hele verden.

Haugen-Gruppen er en etablert leverandør av Storkjøkkenprodukter innenfor varegruppene matvarer, øl, vin og brennevin, med varemerker som Heinz, Twinings, Tabasco, Ybarra, Blue Dragon, Casa Fiesta, Mission Food, Corona Extra, Santa Carolina, Hardy’s, Cognac Tesseron m.fl.

På denne måten får Synnøve Finden tilgang til markedet gjennom en av landets ledende Storkjøkken selskaper som har vært kåret til årets leverandør 2 ganger, i 2003 og 2006.

Haugen-Gruppen vil ha stor nytte av å kunne tilby sine kunder spesielt ost, men også andre meieriprodukter sammen med sine konsepter til produksjon og servering av f. eks. pizza, pasta, meksikansk mat, wraps, tapas og salater.

Haugen-Gruppen har en sterk landsdekkende salgs og markedsføringsorganisasjon med høy kompetanse hvor alle deres representanter har kjøkkenfaglig bakgrunn og i tillegg er utdannet vinkelnere.

Haugen-Gruppen vil begynne å jobbe med Synnøve Findens produkter mot kjeder og nøkkelkunder fra 1. juli 2007. Strukturen rundt logistikk og ruting av ordrer fra grossistene skal være klar i løpet av august, og produktene vil være en del av Haugen-Gruppens portefølje fra 1. september 2007.


Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS