Rekordresultater for VIA Ferieverden
Feriebyråkjeden hadde en omsetningsøkning med 25 millioner fra 850 millioner i 2004. Daglig leder Karin Arnesen er svært fornøyd med utviklingen, selv om fjoråret begynte svakt.
– Vi opplevde en Tsunamieffekt på charterreiser på begynnelsen av året, men ikke så mye som vi fryktet, forklarer hun. Tvert i mot har antall passasjerer økt med fem prosent og omsetningen med åtte prosent fra året før. Charter utgjør totalt 55 prosent av omsetningen til VIA Ferieverden.
Og vinneren er: Cruise
Den store vinneren i 2005 er cruise. Bookinginngangen så langt i 2006 ligger langt over fjoråret – som også var et rekordår.
– En av årsakene til at cruise har blitt mer populært er nok variasjonene som ligger i et cruise, kombinert med stadig gunstigere priser. Et godt utvalg av seilinger, blant annet i Middelhavet i sommerhalvåret, har nok også sitt å si, sier Arnesen.
Hun mener Cruise absolutt kan konkurrere med en charterferie i pris. Et rederi tilbyr nå for eksempel barn under 18 år å bo gratis hvis de deler lugar med foreldrene. For å møte den økte cruiseveksten har også VIA Ferieverden sikret seg bookingnummeret 815cruise.
Fly står for størst omsetning
Mellom 30 og 35 prosent av omsetningen til feriebyråkjeden stammer fra flyreiser. VIA Ferieverden frakter langt flere passasjerer enn tidligere, og gjennomsnittsprisen per flyreise har gått ned. Arnesen gir honnør til alle lavprisflyselskap som har bidratt til å gi folk økt lyst og mulighet til å reise.
Skreddersøm og kompetanse
VIA Ferieverden har også hatt en betydelig økning i hotellbestillinger på nærmere 60 prosent. Feriebyråkjeden vinner sterkt på sin kompetanse når det gjelder å skreddersy spesialpakkede reiser for kundene.
– De gode resultatene viser at kundene verdsetter den tryggheten og kompetansen vi kan tilby med vår service. Nå hjelper vi kundene med å pakke reisene deres mer enn noen gang, sier Arnesen. (Pressemelding)
– Vi opplevde en Tsunamieffekt på charterreiser på begynnelsen av året, men ikke så mye som vi fryktet, forklarer hun. Tvert i mot har antall passasjerer økt med fem prosent og omsetningen med åtte prosent fra året før. Charter utgjør totalt 55 prosent av omsetningen til VIA Ferieverden.
Og vinneren er: Cruise
Den store vinneren i 2005 er cruise. Bookinginngangen så langt i 2006 ligger langt over fjoråret – som også var et rekordår.
– En av årsakene til at cruise har blitt mer populært er nok variasjonene som ligger i et cruise, kombinert med stadig gunstigere priser. Et godt utvalg av seilinger, blant annet i Middelhavet i sommerhalvåret, har nok også sitt å si, sier Arnesen.
Hun mener Cruise absolutt kan konkurrere med en charterferie i pris. Et rederi tilbyr nå for eksempel barn under 18 år å bo gratis hvis de deler lugar med foreldrene. For å møte den økte cruiseveksten har også VIA Ferieverden sikret seg bookingnummeret 815cruise.
Fly står for størst omsetning
Mellom 30 og 35 prosent av omsetningen til feriebyråkjeden stammer fra flyreiser. VIA Ferieverden frakter langt flere passasjerer enn tidligere, og gjennomsnittsprisen per flyreise har gått ned. Arnesen gir honnør til alle lavprisflyselskap som har bidratt til å gi folk økt lyst og mulighet til å reise.
Skreddersøm og kompetanse
VIA Ferieverden har også hatt en betydelig økning i hotellbestillinger på nærmere 60 prosent. Feriebyråkjeden vinner sterkt på sin kompetanse når det gjelder å skreddersy spesialpakkede reiser for kundene.
– De gode resultatene viser at kundene verdsetter den tryggheten og kompetansen vi kan tilby med vår service. Nå hjelper vi kundene med å pakke reisene deres mer enn noen gang, sier Arnesen. (Pressemelding)