Norwegian Travel Workshop 2006

Publisert Sist oppdatert

Forrige gang Norwegian Travel Workshop 2005 ble arrangert var i Tromsø 18.–20. april. Det deltok 336 norske selgere fra 267 bedrifter fordelt på 169 stands. I tillegg deltok 331 kjøpere (turoperatører) fra 245 bedrifter fordelt på 23 nasjoner.

NTW retter seg i hovedsak mot turoperatører i Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Østerrike, Sveits, Nederland, Belgia, Frankrike, Italia, Spania, Storbritannia, Irland, USA, Canada, Russland, Japan og Kina.

Turoperatørene vurderes ut i fra Innovasjon Norges kunnskap om dem, deres omsetning eller planer for turproduksjon i Norge. I tillegg til ferie- og fritidssegmentet, inviteres også turoperatører som vektlegger forretningsturisme (MICE) og temabaserte reiser, som for eksempel vandring, sykling, mat og lignende. Selgerne representerer alle deler av den norske reiselivsnæringen. Arrangementet baserer seg i hovedsak på forhåndsavtalte møter. Dette gjør det mulig for selgere og kjøpere å forhandle på en direkte og effektiv måte. Om lag 7.000 avtaler tilrettelegges på forhånd på grunnlag av deltakernes ønsker.

(Kilde: Innovasjon Norge)

Thumbnail Image: