Nedtelling til messe med god SMAK
– Det betyr at vi pr. i dag har solgt 75 prosent av arealet i forhold til 4 Messer i 2006, så vi er i godt rute, opplyser prosjektsjef
SMAK09-teamet har satt inn sluttspurten. Prosjektselger Christine Hellerud (t.v.) og prosjektkoordinator Linda Lindhphaintner flankerer prosjektsjef Trond Andersen.
Endret struktur
– Den største forandringen fagbesøkende vil møte, er en grunnleggende endring i messestrukturen. I 2006 var inndelingen Storhusholdning, Storkjøkken, Vin og Brennevin og Nor-Shop, altså 4 messer. I 2009 har vi endret konseptet med hovedinndeling i Mat, Drikke, Utstyr og Interiør/Design.
Parallelt arrangeres NEF-Dagene, som er arenaen for næringsmiddelindustrien, emballering og foredling.
Avspeiler utviklingen
Trond Andersen er brennsikker på at de skal nå den ambisiøse målsettingen om at SMAK09 blir det viktigste møtestedet for alle aktører i horeca, kantiner og institusjoner, service- og dagligvarehandel siden 2006. – De to næringene smelter jo nå sammen, en utvikling messen vil avspeile. Industrien deltar med full tyngde, likeså både store og små leverandører og distributører. NorgesGruppen/ASKO vil for eksempel eksponere seg over
SMAK09 blir temaoppbygd med vekt på renhold, convenience, franchise og interiør, i tillegg til hovedinndelingen.
SMAK09 vil også romme store konkurranse- og seminarprogram.
Årets Utstilling
4 Messer 2006 gikk over i historien som kanskje den mest vellykkede storhusholdningsmessen noensinne med 24.000 fagbesøkende. Den ble kåret til Årets Utstilling av et eksternt analysebyrå sammen med de besøkende og utstillerne, i konkurranse med et 40-tall messearrangementer som var med i undersøkelsen i 2006.
– Ambisjonen er at SMAK09 skal bli enda større og bedre, sier Trond Andersen.
Partnere
Bak SMAK09 står Norges Varemesse, NHO Reiseliv og BFSN (Bransjeforening for Storkjøkkenleverandører i Norge).