Nasjonalt løft for regnskogen

Publisert Sist oppdatert

I samarbeid med Regnskogsfondet starter Choice-kjeden denne uka et gigantisk regnskogsprosjekt. For hver solgte overnatting bidrar kjeden med midler til å vokte 100m2 regnskog i ett år.

- Alle har lyst til å gjøre noe for miljøet, men det er vanskelig å vite hvordan man kan bidra. Derfor gjør vi det enkelt. På denne måten kan vi, sammen med våre gjester, redde rundt 500 kvadratkilometer med regnskog i 2009. Samtidig får alle gjestene våre en påminnelse om hvor viktig det er å være engasjert, sier administrerende direktør i Choice , Torgeir Silseth .

Tallet baserer seg på antallet forventede overnattinger på samtlige Choice-hoteller i 2009.

Scandinavisk satsning
Choice er Skandinavias største hotellkjede. Satsningen innebærer at Choice, i samarbeid med Regnskogsfondet, bidrar med midler til å vokte ca 500 km2 regnskog i 2009. Dette tilsvarer et område som strekker seg over 70 000 fotballbaner.

- Vi er veldig glade for samarbeidet med Choice. Ikke bare fordi vi på denne måten kan redde store områder med sårbar regnskog, men også fordi kampanjen bidrar til at mange mennesker får kjennskap til hvor lite som skal til for å gjøre en stor forskjell for miljøet, sier Lars Løvold, daglig leder i Regnskogsfondet.

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS