Heder og ære hos Rezidor

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Rezidor Service Award setter fokus på viktige områder innen hotelldriften, og nå har både hoteller og ansatte som har utmerket seg gjennom året som gikk, fått sin heder. 

Gjennonm sin egen kåring Rezidor Service Awards viser kjeden at den setter pris på både hoteller og mennesker som utmerker seg innen service, serviceforbedringer og frokoster. 

Det var mange hoteller og ansatte som ble nominert til utmerkelsene i 2011, og selv om mange avdelinger og hoteller har gjort gode forbedringer, er det noen som peker seg spesielt ut. 

 

Årets beste frokost
Basert på gjesters tilbakemeldinger på hotellenes frokost har man gjennom rapporter fra Medallia kunnet kåre den beste frokosten. Vinnerhotellet oppnådde en score på 8,2, og dermed beveget seg fra en score på 7,8 på ett år. Tre hoteller knivet som seieren helt inn, men til slutt var det Radisson Blu Scandinavia Hotel som stakk av med seieren. I tillegg til plakett fikk hver enkelt i frokostavdelingen en Nespresso-maskin.  

Årets serviceforbedring ble tildelt Radisson Blu Caledonien Hotel i Kristiansand. Her får Marianne Hafslund og Kristin Stølen overrakt de synlige bevisene av Gartman. (Foto: Rezidor)


 
Årets serviceforbedring

Flere hoteller kunne stikke av med seieren, men det hotellet som har gjort aller størst forbedringer stakk seg likevel tydelig ut. Hotellet tar gjestfrihet ytterst alvorlig, noe som har vært nødvendig i et marked hvor man ikke får noen ting gratis. Selv om prisen er et resultat av teamarbeid blir likevel Mariann Hafslund ved Radisson Blu Caledonien Hotel i Kristiansand som kromtappen i arbeidet rundt serviceforbedringen som har funnet sted ved det tradisjonsrike hotellet. Også her ble teamet overrakt en plakett. I tillegg fikk de også et økonomisk bidrag til et sosialt arrangement der de ansatte kan feires.  


 
Empolyee of the year
Juryen hadde fått inn mange gode kandidater og besluttet at i tillegg til å kåre en vinner ville de også premiere første og andre ”runner-up” i kategorien.  
 
Vinner og årets ansatt er Ramon Tan ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo. Ramon elsker jobben sin, og gjestene elsker ham. Tilbakemeldinger er at han viser omtanke og er en fantastisk ambassadør for resepsjonsyrket. Ramon lever og ånder for å levere service, og er årets Mr. Yes I Can! Premien er en valgfri reise og opphold i Europa for to personer over en helg.
 
Første ”runner-up” er Tove Helgås fra Radisson Blu Hotel Ålesund. Hun blir omtalt som en person som tar ansvar utover det forventede og tar gjerne eget initiativ for å sikre at gjester skal bli fornøyde. I høst utmerket hun seg i forbindelse med Brain Food hvor hun vant en av konkurransene. Helgås vinner opphold for to personer ved Missoni Hotel i Edinburgh.
 
Andre ”runner-up” er Jørgen Sollund ved Radisson Blu Tromsø Hotel. Han er både kokk og resepsjonist og betegnes som fleksibel, varm og smilende. Sollund har alltid det beste for gjestene i tankene og har flere ganger selv kjørt gjester til flyplassen. Sollund vinner opphold for to personer ved Radisson Blu Resort Trysil.
 
I tillegg ble Helene Hallre, F&B Manager ved Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo gitt hederlig omtale. Hunbeskrives som en unik rollemodell, deidkert og en serviceinnstilling utenom det vanlige.  

Årets ansatt ble concierge Ramon Tan ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo. (Foto: Rezidor)


  

Teaser:

Rezidor Service Award setter fokus på viktige områder innen hotelldriften, og nå har både hoteller og ansatte som har utmerket seg gjennom året som gikk, fått sin heder. 

Main Image:
Thumbnail Image:
Main Image Credit:
Jason Daniels og Torbjørn Marthinussen som er henholdsvis Food & Beverage Supervisor og Food & Beverage Manager ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo fikk det synlige bevis på utmerkelsen for beste frokost av Christian Gartmann, Rezidor Area Vice President Nordics. (Foto: Rezidor)
Powered by Labrador CMS