Findus ble årets ASKO-leverandør
I juryens uttalelse blir det blant annet fremhevet selskapets evne til å skape vekst for eksisterende produkter og gjennomføre aktiviteter som skaper mersalg som medvirker til at Findus Storhusholdning blir kåret som vinner. Andre egenskaper som også ble løftet fram som resultat fra den store leverandørundersøkelsen NorgesGruppen gjør blant kjeder og sluttkunder, er selskapets evne til å informere, samarbeide, drive opplæring og forstå kundenes behov gjennom sine måltidsløsninger.
Juryen berømmer også vinneren for å lansere nye produkter som bidrar til vekst som igjen gir økt lønnsomhet for ASKOs kunder. Her vises det til Fish´n Chips Gourmetfilet, som har hatt betydelig suksess i 2010, som en av nyhetene som har oppnådd høyest omsetning innen sin kategori. Produktet har bidratt til kategorivekst, det er høy grad av gjenkjøp. Nyheten fremstår som et tradisjonelt produkt i moderne drakt i tråd med trenden innen nytelse og convenience.
- Vi er stolte på selskapets og alle våre medarbeidere vegne, og takker alle i Findus for bidrag og innsats bak denne gode markedsprestasjonen – dette er en real team-seier, kommenterer en glad markedssjef Bent Enoksen.
- Nå har vi virkelig noe å forsvare i vårt videre markedsarbeid!