Felles løft for norsk reiseliv

Publisert Sist oppdatert


Med tidvis kraftig kritikk av hvordan norsk reiselivsbransje klarer å promotere Norge som attraktivt turistmål, kommer spørsmålet om vi er flinke nok til å selge landet vårt.

For selv om landet har fantastisk mye å by på, kaprer nabolandene stadig større andel av den internasjonale turistmassen. Konklusjonen er at man må bli flinkere til å formidle hva Norge kan tilby, med de best tilgjengelige virkemidlene.

Nå tar norsk reiselivsbransje et felles løft for å fremme Norge som reisemål, gjennom lanseringen av norwaytv.com. Dette er Norges første og eneste videoportal for promotering av Norge og norske destinasjoner på internett, og portalen vil tilby norske reiselivsaktører å legge inn filmer i en felles samleportal. Filmene vil også kunne brukes i en spesiallaget spiller på egne nettsider. Videoportalen lanseres tirsdag 11. januar, i forbindelse med Reiselivsmessen som finner sted fra torsdag til søndag denne uken.

- Med unikt innhold som folk vil ha, fokus på søkemotoroptimalisering og distribusjonsavtaler med aktører som henvender seg til norske og internasjonale turister, vil dette bli en naturlig og populær informasjonsside om turisme i Norge, skriver aktørene bak i en pressemelding.

Nå begynner norsk turistnæring for alvor å se mulighetene som ligger i bruk av levende bilder i sin markedsføring, og derfor produseres det i disse dager mye innhold som fremover må distribueres ut til potensielle turister. I og med at det tidligere ikke har eksistert en felles plattform for publisering og distribusjon av dette innholdet, bortsett fra det den enkelte gjør på egen hjemmeside, vil NorwayTV bli en spennende arena for alle aktører som har laget eller går med tanke om å lage, film fra sine destinasjoner, mener Icecube Media, som står bak portalen.

I tillegg har NorwayTV et eget produksjonsteam som produserer filmer på oppdrag, og noen av disse filmene ligger allerede ute i portalen.

Nå kan de ulike aktørene selv ta initiativet og få publisert promofilmer om sitt tilbud, som vil bli sett av turister over hele verden.

- Vi er stolte av å kunne lansere et spennende og innovativt bidrag for norske reiselivsaktører. Video har til nå vært lite brukt for å selge Norge, men dette kommer til å endres raskt. Norway TV representerer nyeste teknologi innen digital kommunikasjon. Dette er et viktig satsingsområde for norsk reiselivsindustri fordi det er her potensielle besøkende søker informasjon om Norge. Vår ambisjon er at NorwayTV.com skal være en ettertraktet kanal for turister som vurderer Norge som reisemål, uttaler Icecube Media.

NorwayTV finner du her: www.norwaytv.com

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS