Engasjerer seg for Filippinene

Publisert Sist oppdatert
Ingress:

Nordic Choice arrangerer innsamlingsaksjon og kunstauksjon for å hjelpe tyfonofrene på Filippinene.

Nordic Choice og 171 hoteller går sammen om en innsamlingsaksjon til inntekt for ofrene etter tyfonen på Filippinene. Gjennom kampanjen "50 for life" får gjestene tilbud om å legge til 50 kroner på regningen. Disse går uavkortet til UNICEFs arbeid for de tyfonrammede på Filippinene. Samtidig matcher Nordic Choice det innsamlede beløpet slik at den totale summen til UNICEF blir doblet.

Som en del av kampanjen blir også gamle malerier fra Skagen Brygge Hotel auksjonert bort lørdag 16. november. Bildene har tidligere vært utstilt på hotellrom og i fellesaraealer. Det innsamlede beløpet dobles av kjeden.

For de som ønsker å bidra, men ikke har mulighet til å være med på selve auksjonen, vil bildene også være tilgjengelig for bud ved å gå inn på Clarion Collection Hotel Skagen Brygge sin Facebook side.

- Flere av våre ansatte er fra Filippinene, og derfor følte vi en ekstra trangt til bidra og hjelpe til. At de fantastiske bildene som har hengt på veggene til Skagen Brygge Hotel i alle år, nå blir brukt til å samle inn penger til de som virkelig trenger det, føles helt rett. Jeg kan love at alle som tar turen innom oss på lørdag vil oppleve god stemming og hjemmelaget filippinsk mat, samtidig som de hjelper en god sak, sier Louise Risvold, konstituert hotelldirektør for Clarion Collection Hotel Skagen Brygge, i en pressemelding, og fortsetter:

- Pengene vi eventuelt klarer å samle inn gjennom «50 for Life»-kampanjen og auksjonen, vil gå
direkte til Filippinene. At mine gode kolleger stiller opp på en slik måte er helt fantastisk. Jeg blir virkelig rørt av det brennende engasjementet som finnes der ute, sier Gemma van der Velden, assisterende husøkonom, Clarion Collection Hotel Skagen Brygge.

 

- Behovene på Filippinene er enorme. For oss har det vært viktig å snu oss raskt og bidra der vi kan. Vi inviterer derfor til et spleiselag med våre gjester og ansatte. Gjennom våre hoteller i Norden gjør vi det enkelt å gi et lite, men viktig bidrag. Jo mer hotellene samler inn, dess mer gir også Nordic Choice. Vi matcher beløpet og dobler dermed den totale donasjonen, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

– Vi er svært glade for at Nordic Choice og deres gjester vil være med på å redde liv. Som hotellkjede når de ut til mange potensielle støttespillere og gjør det mulig for oss å enda hjelpe flere av barna som er rammet av tyfonen. Det er viktig at også næringslivet trår til når katastrofen rammer og behovet for hjelp er stort, sier Bernt G. Apeland, generalsekretær i UNICEF Norge.

Kampanjen iverksettes umiddelbart, og vil pågå i fire uker på samtlige 171 hoteller i Norden.  Også Nordic Choice sine 12 000 medarbeidere får mulighet til å bidra ved å skjenke en timelønn til kampanjen. Pengene går til UNICEFs nødhjelpsarbeid på blant annet Filippinene.

- Vi har samarbeidet med UNICEF i mange år. Vi vet at deres arbeid gjør en forskjell og at hjelpen kommer fram. De bidrag som vi og våre gjester samler inn går til livreddende arbeid, som medisiner, mat, rent vann og hygieneartikler til rammede barn og deres familier, sier Silseth.

Gjennom tilsvarende kampanjer i samarbeid med UNICEF, har Nordic Choice, gjester og ansatte tidligere bidratt med totalt 500 000 kroner til de sultrammede på Afrikas Horn i 2011 og 600 000 til ofrene etter jordskjelvet på Haiti i 2010.

Teaser:

Nordic Choice arrangerer innsamlingsaksjon og kunstauksjon for å hjelpe tyfonofrene på Filippinene.

Main Image:
Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS