Duftende hotellopplevelse

Publisert Sist oppdatert

Radison SAS Plaza Hotel i Oslo har gitt det svenske opplevelsesfirmaet M&D/Scent-it oppdraget med å luktsette hotellet. Firmaet skriver i en pressemelding at det å koble inn en duft til sitt varemerke har blitt en viktig del av hotellenes markedsføring, og at det handler om å appellere til alle fem sanser. Og jo flere sanser man appellerer til, jo større er sjansen for at du skaper gjenkjennelse og lojalitet hos kunden.

 

Scent-it mener at duftmarkedsføringen er kommet for å bli, og at stadig flere firmaer ser fordelene ved emosjonelle koblinger til sitt varemerke. Forskere hevder sågar at 75% av alle våre følelser genereres ved hvilken duft vi kjenner. Og hvorfor overlate til tilfeldighetene hvilken lukt kundene forbinder med et spesielt varemerke?

 

-        Vårt verdenspatenterte Scent Wave delivery system består av en maskin og en patron. Patronen er ladet med den ønskede duften og garanterer jevn og god kvalitet i fire uker. Når fire uker har gått, leveres en ny patron direkte på døra, sier Georgios Manthos, som er regionsansvarlig hos M&D/Scent-it.

 

Flere skandinaviske hoteller er allerede på kundelisten til firmaet, og blant de luktsatte hotellene finner vi designhotellet First Hotel G i Gøteborg, Bernt Salonger og Hotel i Stockholm og Clarion Collection Hotel 27, Icebar i København.

 

Les mer på www.scent-it.com

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS