Bocuse d’Or valgte Figgjo
I følge Eivind Hellstrøm, president i Bocuse d’Or Europe, er valget av samarbeidspartner av porselen til Bocuse d’Or Europe spesielt viktig fordi de ferdige rettene utelukkende presenteres direkte på tallerken. ”Tallerkenens design må inspirere kokken i sitt arbeid og fremheve den endelige rettens identitet. Jeg er derfor glad for at Figgjo med kontinuerlig fokus på design er valgt som samarbeidspartner”, sier Hellstrøm og legger til: ”Figgjo sitt forhold til utvikling av porselen kan på mange måter sammenlignes med den fremadstormende kokken; innovativ men kjenner samtidig sine klassikere. Vi gleder oss til samarbeidet med Figgjo”.
Figgjos Administrerende direktør Anders Thingbø ser meget positivt på samarbeidsavtalen og hevder at: ”med tilberedning av lokale råvarer av Europas beste kokker, presentert på Figgjos porselen, vil Bocuse d’Or Europe bidra til økt internasjonal oppmerksomhet for norsk mat og design”.
”Vi er svært stolte over å bli valgt til eksklusiv partner av porselen”, sier Figgjos Salgs- og Markedssjef Ragnhild Slogvik Tertnes. Ifølge Tertnes er det en anerkjennelse at Europas beste kokker skal konkurrere på Figgjos porselen i den prestisjetunge konkurransen. ”Vi gleder oss til et spennende samarbeid med Bocuse d’Or Europe samt ledende kokker i Europa, som også er noen av de beste i verden” presiserer Tertnes.
Om Bocuse d’Or
Bocuse d’Or er verdens mest prestisjefulle kokkekonkurranse på individuelt nivå og avholdes i Lyon, Frankrike annethvert år. Grunnlegger av konkurransen er Paul Bocuse som har hatt 20 år med suksess. Norge er valgt som første vertskapsland til å avholde Europamesterskapet Bocuse d’Or Europe, som er opptaket til Verdensmesterskapet i Lyon i 2009. Nye land får nå mulighet til å kvalifisere seg til deltakelse i finalen.
Om Figgjo AS
Figgjo AS har opparbeidet en posisjon som en trendsettende porselensprodusent for det internasjonale profesjonelle kjøkken. Utvikling av denne posisjonen er basert på høy innovasjonsevne, bekreftet gjennom en rekke designutmerkelser i Norge og utlandet. Figgjos satsing på nyskapende design og helhetlig merkevarebygging har brakt Figgjos produkter inn på prestisjefylte hoteller og restauranter i Europa, Midt-Østen og Asia. Figgjos produkter selges gjennom samarbeidende distributører i ca. 35 land i tillegg til Skandinavia. Figgjos 155 ansatte er alle lokalisert i et kreativt arbeidsmiljø på Figgjo i Norge.