20.000 leser Hotellmagasinet

Publisert Sist oppdatert

- Dette er svært høye og gode tall for Kanal F. En dekning på nesten 3 millioner via Kanal F, viser hvilken kraft fagpressen har når den står sammen. At fagpressen har vært sterk på nisjekommunikasjon, er noe alle har visst. Nå beviser vi i tillegg enorm styrke på massekommunikasjon, sier daglig leder Rina Skjæran i Kanal F som i dag eies av Den Norske Fagpresses Forening.

95 fagblader er inkludert i denne leserdokumentasjonen fra TNS Gallup. Bladene har i snitt mer enn 3 lesere per utgave. Gjennom et innrykk i hele Kanal F sin portefølje av blader nås 73 prosent av Norges befolkning.

- Det er ingen tvil om at Fagpressen er blitt en stor kanal som kan hamle opp med de aller største når det gjelder dekning. Gjennom fagpressemedier kan du nå nesten tre millioner lesere innen en kort tidsperiode. Det er imponerende, sier en fornøyd Even Trygve Hansen, som er administrerende direktør i Fagpressen.

TNS Gallup og avdelingsleder Tor Aksel Ødegård mener at undersøkelsen vil få stor og positiv betydning for Kanal F og fagpressens mange titler.

- Solid dokumentasjon blir stadig viktigere i en skjerpet mediekonkurranse. Fagpressen treffer de små nisjene, men i høyeste grad også de store folkemassene. Det bekrefter våre undersøkelser, sier Tor Aksel Ødegård.

Hyggelige tall
Hotellmagasinet er det eneste medlemmet av fagpressen innen det fagområdet som har stort nok opplag til å komme med i tellingen (over 6000).
- Vi kan konstatere at hele 20.000 mennesker er innom hver utgave av bladet. Det er et hyggelig tall, men det gir oss ingen grunn til å ta et hvileskjær. I denne bransjen er det bare kvalitet som sikrer framtida. Fra idrettsverden vet jeg at det ofte er vanskeligere å holde seg på toppen når man først har kommet dit – enn det er å komme seg dit, sier redaktør Anton Granhus i Hotellmagasinet.

* = TNS Gallup F&M Postal 2007.2

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS