Samlet inn tre millioner på en måned

Carlzon Rezidor markerte Responsible Business for 11. gang.

Publisert Sist oppdatert

I september gjennomførte Carlson Rezidors årets Responsible Business-måned. Resultatet ble nesten tre millioner kroner som går til internasjonale og lokale veldedige formål.  

Det var ellevte gang hotellkjeden markerte Responsible Business-måned. I løpet av September organiserte konsernets hoteller i Europa, Midtøsten og Afrika mer enn 700 aktiviteter. De innsamlede midline går til World Childhood Foundation og andre lokale veldedige formål. 

World Childhood Foundation ble grunnlagt av dronning Silvia av Sverige i 1999. Organisasjonen jobber for barns rett til en verdig barndom, blant annet gjennom arbeid for å forhindre overgrep eller utnyttelse av barn. 

 – Responsible Business er en integrert del av vår virksomhet. Vi bryr oss, og handler deretter. Vi har samlet inn mer midler på årets Responsible Business måned enn noen gang før, og jeg ønsker å takke hver og en av våre 40.000 ansatte som har bidratt, nådd ut og gjort en forskjell, sier president og CEO Wolfgang M. Neumann i Rezidor i en pressemelding.

Mange tiltak

Carlson Rezidor har vært kreative i innsamlings- og frivillighetsarbeidet, og listen over aktiviteter inkluderer:

* 10.000 ansatte dedikerte sin tid til prosjekter i lokalsamfunnet som å hjelpe til på herberge for hjemløse, suppekjøkken og barnehjem etc.

* «The Box Appeal» veldedighetsaksjon i Midtøsten inkluderer 15 Radisson Blu og Park Inn by Radisson-hoteller i seks land som gav bort 20.000 esker fylt med mat og andre nødvendigheter til arbeidere og mennesker i nød. Dette tilsvarer en donasjon på rundt 400.000 euro.

* En stor familiedag fant sted i tre byer (Moskva, Sotsji og St. Petersburg) med 17 hoteller og 1000 deltakere, som samlet inn imponerende 35 000 euro for arbeid blant trengende barn i Russland.

Tre Carlson Rezidor hoteller i Amsterdam organiserte en 18-hulls golfturnering i forretningsparken rundt Schiphol Airport hotellene. På toppen av det hele, kunne golfere konkurrere om å få en golfball ned i en kabriolet parkert 100 meter unna. Arrangementet samlet inn 15.000 euro for Ronald McDonald Huis Vumc, et hjem for familier med barn som lider av alvorlige sykdommer.

På konsernnivå publiserte Carlson Rezidor en vakker fotobok, kalt «SHE», med bilder av sterke afrikanske kvinner. «SHE» er dedikert til World Childhood Foundation. Boken ble solgt i hoteller og gitt som en gave til bedriftens kunder og partnere. Bildene i boken er tatt av CarlsonRezidors Nicole Cambre, Vice President Legal i Rezidor. 

* I ånden av å holde en sunn sjel i et sunt legeme, løp eller gikk over 700 ansatte for veldedighet. En spesiell aktivitet som skiller seg ut er Polens bedriftsløp som ble co-organisert av Radisson Blu Hotel, Krakow og fant sted i fem byer. Arrangementet samlet inn totalt 180.000 euro, som skal gå til innkjøp av proteser for funksjonshemmede barn og unge.

* Radisson Blu Media Harbour Hotel, Düsseldorf organiserte en galla og kunstauksjon for å markere 25-årsjubileet til Make A Wish foundation og samlet inn totalt 65.000 euro.

* Hotellkonsernet lanserte også en kampanje på sosiale medier: «unselfish selfies», hvor de donerte en euro for hvert bilde som ble postet til World Childhood Foundation, under emneknaggene #unselfieradissonblu; #unselfieparkinn.

 

 

 

Powered by Labrador CMS