Bønnesalat ble årets produkt

På Norgesgruppens Kunde- og Leverandørtreff mandag 7. januar 2012 ble Delikat Bønnesalat kåret til årets produkt. 

Publisert Sist oppdatert

Delikat Bønnesalat ble lansert 1. februar 2012 og markerte et taktskifte for Delikat salater på storhusholdningsmarkedet. Fra kun å produsere majonesbaserte salater ser Delikat nå muligheter for salater med nye spennende baser, noe satsningen på Delikat Bønnesalat viser.

- Vi i Mills Proff Partner er meget stolte av å ha lansert et så etterspurt produkt som Delikat Bønnesalat. De siste årene har man i bransjen sett et større fokus på sunne konsepter. Volumet som går i salatdiskene er økende og Mills Proff Partner er fornøyd med at vi har lansert et konsept som markedet har etterspurt, sier produktsjef Morten Tønder Iversen.

Kriteriene for prisen var:

  • Produktet må ha levert betydelig vekst
  • Det må oppfattes som en nyhet
  • Nyheten må ha bidratt til kategorivekst
  • Produktet/konseptet bør være i tråd med trender innenfor sunnhet, nytelse eller convenience

Suksessen har gjort at Delikat Bønnesalat i  november var det fjerde mest solgte produktet på Horeca markedet, med en volumandel på 6,7%.

Mills Proff Partner ser allerede mange muligheter for å utvikle konseptet i 2013 og starter allerede 1. februar med lansering av Delikat Bulgursalat.