Venter nærmere 7.000 besøkende

Publisert Sist oppdatert

Foto: messe.no/H2W Studio

Vin og brennevin vurderes som bransjens kanskje viktigste møteplass, og er en del av 4 Messer som ventes å trekke rundt 25.000 fagbesøkende til sammen. Forrige Vin og brennevin-messe, i 2003, hadde alene nærmere 7.000 besøkende fra Horeca-bransjen.

- Og denne gang er messen større enn i 2003, opplyser salgssjef Tommy Larssen i Norges Varemesse om arrangementet i februar, i en pressemelding.

Beslutningstagerne samlet

En av aktørene som satser på Vin og brennevin 2006 er Vectura. Salgsdirektør Truls Langerød er klar på hva de forventer av messen.

- Den store fordelen med Vin og brennevin er at vi treffer beslutningstagere fra hele landet samlet på ett sted. I følge tallene fra arrangørene er dette den klart mest besøkte arenaen i bransjen. Vi velger derfor å tro at vi her treffer flest mulig av våre kunder og forbindelser.

Utfordring i sortiment

Vectura leverer komplette logistikkløsninger som blant annet omfatter import fra over 800 leverandører i 50 land, lagerhold og distribusjon. På messen kommer Vectura denne gang til å fokusere på elektroniske e-handelsløsninger.

- Vi har valgt en begrenset stand med klart fokus. Vi stiller ikke ut flasker på denne messen, for å si det sånn, sier Langerød.

Generelt, hva mener du er de største utfordringene for bransjen i dag?

- Kort sagt er det utviklingen med de brede sortimentene. Dette kompliserer distribusjonssiden voldsomt. Spesielt i sammenheng med kommunikasjonen ut til markedet. Hvordan skal man lansere produkter når man ikke kan få fortalt forbrukeren om dem? avslutter Langerød.

Sosial bransje

Tommy Larssen, salgssjef for 4 Messer er på sin side opptatt av hvor godt Vin og brennevin passer inn i helheten.

- Vin og brennevin bidrar til at messene har et veldig bredt spekter innen mat, drikke og interiør. Ja, egentlig alt en husholdning trenger - i stor målestokk, påpeker Larssen.

- Jeg ser for meg ”tusenvis” av småkafeer, smiler Larssen. Det beste er at hele landet favner om denne messen. Folk kommer hit selv fra Svalbard. Det blir en bransjefest!

Investeringer på gang?

Men ikke bare fest. Larssen har også gode følelser for businessmulighetene. Mye tyder på at det nå går mot en bølge av investeringer på utstyrssiden i Horeca-bransjen.

- Mange i bransjen har vært avventende ikke minst for å se endringene i kjølvannet av røykeloven. Men nå viser tallene at det går greit. Derfor vil mange bruke mulighetene som ligger i at markedet er samlet til å ta endelige innkjøpsavgjørelser her på 4 Messer, tror Larssen.


Fakta

* Vin og brennevin 2006 er en del av 4 Messer som arrangeres hos Norges Varemesse i Lillestrøm 14-17. februar. Messen arrangeres hvert tredje år, og er en sjelden anledning til å vise denne type produkter for et så stort publikum. Ved messen i 2003 opplyste nærmere 4.000 av de besøkende at de hadde innkjøpsansvar.

* 4 Messer 2006 består av de fire utstillingene; Storhusholdning, Storkjøkken, Vin og Brennevin og Nor-Shop. Messene er bransjens største og viktigste møteplass for alle aktører innen hotell, restaurant, catering, café, kantine, institusjon, servicehandel-, dagligvarehandel-, faghandelsmarkedet og varehandelen.

* Populært! Ved forrige arrangementet i 2003 ble messene besøkt av mer enn 30.000 fagfolk. Hit kommer beslutningstakere, innkjøpere og øvrig interesserte for å få ideer, se nyheter og finne virkningsfulle løsninger som kan gi økt konkurransekraft.

* Mer informasjon; Se hjemmesiden http://www.4messer.no

(Kilde: www.messe.no)

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS