Finsk bestselger relanseres

Publisert Sist oppdatert
I disse dager vil vinmonopolets kunder over hele landet få seg en overraskelse om de kjøper en flaske Koskenkorva. Etter at vodkaflasken har sett mer eller mindre lik ut siden 1953, har det britiske byrået Design Bridge nå gitt flasken et nytt, friskt og moderne design som skal gjøre at enda flere målgrupper vil kunne identifisere seg med Koskenkorva. Med dette håper vin- og brennevinsimportøren Bibendum, som importerer den finske vodkaen til Norge, å ta markedsandeler i et voksende segment.

– Å gi Koskenkorva en ny innpakning nå, var ikke en dag for tidlig. De gamle flaskene var konservative og hadde behov for en oppgradering; de skilte seg ikke nevneverdig ut blant de andre vodkaflaskene på polet. Med ny profil søker vi nye målgrupper. Vi regner med at et enda bredere publikum i tiden fremover vil få munnen opp for det som er Finlands desidert mest solgte vodka. Vi har store forventninger til denne relanseringen, sier produktsjef i Bibendum, Nina Nordsæter Hernes.

For selv om salget av Koskenkorva går så det suser i Finland med 8 millioner solgte liter i 2006, ligger ikke merket lenger på toppen i Norge. Det akter Bibendum å gjøre noe med.
Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS