SIAL i innovasjonstegn

Publisert Sist oppdatert

SIAL er den største matvaremessen i verden i 2010. Her møtes samtlige aktører i bransjen innenfor dagligvarehandelen, catering, import/eksport og matindustrien.

SIAL, verdensomspennende knutepunkt for innovasjoner

I 2010 setter SIAL enda en gang fokus på innovasjon i alle avskygninger.

Trend- og Innovasjons Forumet danner rammen om en utstilling av innovative matvarer og setter fokus på aktuelle forbrukstrender.

Food Design viser visjonære og kreative konsepter utarbeidet av designstudenter fra ESAD-skolen i Reims.

SIAL-Kjøkkenet, forum for kreativ utfoldelse i kjøkkenet, gir i år igjen de besøkende mulighet for å smake de nyeste kulinariske kreasjoner og nyvinningene.

Forumet for Ernæring og Sunnhet vil det bli avholdt konferanser om ernærings- og sunnhetsperspektivene rundt om i verden.

Wine Innovation Forumet gir store og internasjonale anerkjente vinfirmaer mulighet for å fortelle om sine markedsføringsinnovasjoner og gjennombrud i vinverdenen.

Og til slutt kårer den internasjonale konkurransen SIAL d’Or de beste og mest innovative produktene fra 30 land - heriblant Norge - som er blitt en kommersiell suksess.

SIALS høydepunkter

In Store og morgendagens butikk: In-Store Services & Solutions, særlig området for vareeksponering i butikken, presenterer morgendagens redskaper og anvendelsesmuligheter sammen med utstillerne fra denne sektoren.

Wine by SIAL: En fornyet vinsektor for bransjens fagfolk med en temarute og vinsmaking basert på grunnleggende innkjøpsprinsipper.

Forumet for Ernæring og Sunnhet lanserer et spennende program med ”besøksruter” som er utarbeidet av byrået Atlantic Santé, og fører de besøkende direkte til de standene hvor utstillerne tilbyr sunne matvarer med spesielle egenskaper.

SIAL og bærekraftig utvikling: Temaet ”bærekraftig utvikling” får sitt eget område på messen.

Gourmet Special: I år arrangeres en spesiell tilstelning for gourmetprodukter med et selektivt utvalg av sjeldne og originale produkter som er stilt ut på messen, og som følger gourmetstrømmen.

SIAL’s Kjøkkenet blir i år større en noensinne. Her vil fagfolk innen cateringbransjen ikke bare finne et demonstrasjonsområde, men også et møtested for samarbeidspartnere og eksperter, en VIP-lounge samt en bokhandel «la Librairie Gourmande».

SIAL pleier sine besøkende og utstillere godt. Det er iverksatt en rekke tiltak som skal optimalisere komforten for de mange deltakerne på SIAL 2010, med bl.a. flere tettere avganger for shuttle-busser, nye restauranter m.m.

SIAL i tall

5500 utstillere, hvorav 78 % internasjonale

Største utstiller- og besøksland: Frankrike

Forventet besøkstall på 148.000, hvorav 58 % fra utlandet

42 % av de besøkende er franske, 37,6 % kommer fra EU og 20,4 % er fra resten av verden

66.500 av de besøkende kommer fra dagligvarehandelen: innkjøpssentraler, hard- diskount, supermarkeder, detaljister, grossister og forhandlere

20.700 av de besøkende kommer fra restaurant-, kantine- og cateringbransjen:innkjøpere, grossister, forhandlere og kjøkkensjefer

Alle de store internasjonale supermarkedskjedene besøker messen.

Tre messer for matvarebransjen

Paris-Nord Villepinte utstillingspark vil samle tre supplerende messer fra den 17. til den 21. oktober 2010, på samme sted og tidspunkt. SIAL, IPA og IN-FOOD, 3 messer som gir de besøkende en fullstendig oversikt over matvareindustrien, fra fremstillingsprosessen til det ferdige produkt over halvfabrikata og ingredienser.

På IPA, som samler 600 utstillere, hvorav 48 % internasjonale, kan de besøkende se et komplett tilbud av utstyr, maskiner og prosessteknologi til matvarebearbeiding.

IN-FOOD, messen for halvfabrikata og matvareingredienser, er møtestedet for spesialister innenfor for FoU, produktutvikling og innkjøp.

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS