Fra Stabburet til multibranding i Nordic Choice

Publisert Sist oppdatert

Liv Berg (41) er ansatt som leder for multibranding i Nordic Choice Hotels. 

Berg kommer fra stillingen som Marketingsjef i Stabburet, og har lang erfaring fra merkevarebygging, strategi og forretningsutvikling. Hun begynte sin karriere i McKinsey & Company, og har tidligere jobbet som markedssjef i LEAF Norge og Produktgruppesjef i Ringnes.

Som Leder Multibranding i Nordic Choice Hotels vil Berg få ansvaret for å definere konsernets multibranding-strategi og hovedretningen for kjedenes posisjonering og merkevareinnhold.

- Nordic Choice Hotels har hatt en fantastisk reise ved å være innovative og forretningsorienterte, samtidig som de har bygget en meget sterk kultur. Dette sammen med fortsatt ambisiøse vekstplaner, gjør at jeg gleder meg til å bidra til å bygge enda sterkere merkevarer sammen med dyktige og engasjerte kolleger fremover, sier Liv Berg.

Administrerende direktør Torgeir Silseth i Nordic Choice Hotels sier multibranding er et avgjørende konkurransefortrinn i dagens marked.

– Livs oppgave blir å videreutvikle og spisse merkevarene under Nordic Choice-paraplyen, og jeg er overbevist om at hun rett person for oppgaven, sier han.

Berg vil inngå i ledergruppen til Viseadministrerende direktør i Nordic Choice, Bjørn Arild Wisth. Berg tiltrer i stillingen i 22. april 2014.

Powered by Labrador CMS