To norske aktører mottar internasjonal pris
![]() |
Arne Hjeltnes og Kristin Krohn Devold mottok prisene på vegne av sine organisasjoner i New York mandag. Her er de sammen med Bruce Himelstein, HSMAI Global Chairman. |
- Det er ekstra stas at prisen i år gikk til noe vi mener er stjerneeksempler på hvordan slik markedsføring skal og bør presenteres, sier Ingunn Hofseth, generalsekretær i HSMAI Norge og nestleder i HSMAI Global. Juryen har i år vurdert 1200 reiselivskampanjer fra hele verden og nivået i år har vært svært høyt, sier Hofseth avslutningsvis.
Alle jobbene er signert reklamebyrået Pran & Torgersen som er kjent for sin spesialkompetanse innenfor reiseliv.
-Teamet som har jobbet med disse prosjektene har gjort en fremdragende jobb, og det er spesielt moro for oss at begge vinnerarbeidene er utarbeidet av Pran & Torgersen, sier Inger Birkevold som har vært ansvarlig for begge kampanjene.
Den Norske Turistforening og Innovasjon Norge syns det er ekstra moro at lille Norge hevder seg i verdenstoppen innen reiselivskommunikasjon.
- Vi er stolte av at alle store kampanjer som er laget for mange av verdens mest luksuriøse reisedestinasjoner, er det Norge og Turistforeningen og budskapet om vårt enkle og naturbaserte tilbud som vinner denne prisen, sier Kristin Krohn Devold i DNT. Direktør for reiseliv i Innovasjon Norge, Sandra Hovland, kan ikke si seg mer enig. - Vi var veldig fornøyde med resultatet av kampanjen og den effekten den ga oss, prisen ble en positiv ekstrabonus.
Utdelingen gikk av stabelen mandag 30. januar på en stor galla på Marriot Marquise Hotell i New York, det var mer enn 800 internasjonale reiselivsbedrifter representert på arrangementet. Prisen har blitt delt ut 49 ganger.
HSMAI global ble stiftet i 1927, og HSMAI Norge har eksistert i ca. 40 år.