På hotellet

Publisert Sist oppdatert

Hva legger deres hotellkjede i begrepet komfort?

- På Scandic er det viktig at hele hotellopplevelsen gir gjesten den komfort som man forventer seg-, uansett om man reiser i jobbsammenheng eller privat. Det er derfor viktig for oss å forstå hva såvel dagens, som morgendagens gjester etterspør. Vi har en kontinuerlig dialog med våre gjester og gjennomfører regelmessig undersøkelser som gjelder videre utvikling fremover. 

Med bakgrunn i denne informasjonen har vi utviklet ulike konsepter for alle våre hotell, der gjestens komfort står i sentrum. Vi kan blant annet nevne:

Breakfast der vi har et testprosjekt med debio-sertifisert frokost på Scandic Sjølyst og Scandic Ålesund. Muligheten for å kunne koble seg opp mot internett i dagens samfunn er en selvfølge og vi var således den første hotellkjeden i verden som kunne tilby sine gjester gratis trådløst internettoppkobling, på rommet så vel som i konferanselokalene, og i hotell-lobbyen.

Dagens gjester har et annet reisemønster enn for bare noen år siden. Mange gjester drar fra hotellet tidlig om morgenen, eller ankommer sent på kvelden, etter at restauranter og barer er stengt.  Vi har derfor utviklet en SHOP som tilbyr mat og drikke døgnet rundt, samt andre nødvendigheter som man kan ha bruk for i tiden når man er borte fra hjemmet. I løpet av 2007 vil alle Scandic hotellene ha sin egen SHOP.

 

Ber gjestene ofte om rom med ekstra komfort ved booking?

- Scandic er en hotellkjede for mange mennesker - alle slags typer. Hver dag sjekker et 10.000 talls gjester inn ved våre hotell - det er en herlig blanding av forretningsreisende, privatreisende, barnefamilier, gjester med funksjonshindringer som har spesielle behov etc. For oss er hver gjest unik, med unike behov ved det aktuelle tidspunktet. Det er viktig for oss at vi allerede ved bestillingen får vite om disse spesielle behovene slik at vi kan tilby gjesten den komfort og tilfredsstillelse av sine behov i løpet av sitt opphold hos oss. Vår målsetting er at vi skal være en hotellkjede som tilbyr lettvint og tilgjengelig reiser for alle. Derfor bestreber vi oss på å kunne ønske alle gjester velkomne - funksjonsfriske eller med handicap. Når vi renover hotell, eller bygger nye, gjør vi det svært ofte i samarbeid med for eksempel FFO. Vi bruker ekspertisen til FFO eller handicapforbundet når vi designer og innreder rom og fellesarealer. For eksempel med vibrerende varsling i hodeputen ved brannalarm for tunghørte, ved ledsagerrom i tilknytning til bo-rom, blindeskrift i heisen, tydelig skilting, alle arealer tilpasset rullestoler, egne bo-rom tilpasset rullestoler etc. Det er ekstra gledelig at vi blir satt pris på, og rett før jul mottok Scandic Hamar 'Tilgjengelighetsprisen' fra Norges Blindeforbund.

 

Hva legger deres kjede vekt på ved valg av interiør i et hotell?

- Scandic har siden 1994, jobbet aktivt med å ivareta et bærekraftig miljø. Det er derfor naturlig for oss at vi benytter produkter som har god funksjonalitet, livslengde samt letter personalets arbeid. Designen skal være nordisk og selvfølgelig tidsriktig. I løpet av våren 2007 kommer det en del spennende nyheter. Informasjon om dette kommer dog noe senere.

 

Hvor bundet opp er dere i en kjede-profil ved valg av interiør? 

- Scandic er en hotellkjede og ikke en kjede av hotell. Våre kjerneverdier - åpenhet, valuta for pengene, omtanke og enkelhet gjennomsyrer hele vår virksomhet. For våre kunder er det viktig med ett tydelig varemerke der man kan kjenne seg igjen i produktene så vel den servicen som vi tilbyr. Vi tilbyr derfor hotellene våre en mengde ulike alternativer ved valget av interiør basert på kjerneverdiene våre og vår miljøprofil.  Felles for alle leverandører er selvfølgelig at de skal gjenspeile vår nordiske røtter og tradisjon, samt at de skal etterleve får krav til miljøet.

 

Thumbnail Image:
Powered by Labrador CMS